A TikTok csütörtökön csatlakozott a Metához a digitális piacokról szóló törvény (DMA) szerinti „kapuőr” státusz elleni fellebbezésben. A Meta megtámadta a Messenger és a Marketplace platformok „kapuőr” megjelölését, de nem fellebbezett a Facebook, az Instagram és a WhatsApp státusza ellen.

Az Európai Unió szeptemberben 22 „kapuőr” szolgáltatást választott ki, amelyeket hat technológiai vállalat üzemeltet – a Microsoft, az Apple, az Alphabet Google, az Amazon, a Meta és a ByteDance TikTok.

Míg a Microsoft, a Google és az Amazon nem vitatta kijelölését, az Apple még nem kommentálta a dolgot. 

„Felhívásunk azon a meggyőződésen alapul, hogy kijelölésünk alááshatja a DMA saját kinyilvánított célját azáltal, hogy megvédi a tényleges kapuőröket az olyan újabb versenytársaktól, mint a TikTok” – áll a közleményben.

„A mi platformunk, amely alig több mint öt éve működik Európában, messze nem kapuőr, vitathatatlanul a legmegbízhatóbb kihívója a platformüzletágaknak.” – mondja erre a Tiktok.

A videómegosztó alkalmazás szerint nem éri el a törvény által az Európai Gazdasági Térségben elért bevételekre vonatkozó 7,5 milliárd eurós (8,13 milliárd dolláros) éves küszöböt.

A DMA értelmében a több mint 45 millió havi aktív felhasználóval és 75 milliárd eurós piaci kapitalizációval rendelkező cégek minősülnek alapplatformszolgáltatást nyújtó kapuőrnek.

A cég azt közölte, hogy anyavállalata, a ByteDance globális piaci kapitalizációja alapján jelölték ki kapuőrnek, amit mi elsősorban olyan üzletágak teljesítménye alapján, amelyek nem is működnek Európában.

A múlt hónapban a kínai ByteDance visszavásárolt részvényeket az amerikai alkalmazottaktól egy olyan üzlet keretében, amely 223,5 milliárd dollárra értékelte a céget.

A több mint 134 millió havi felhasználóval rendelkező TikTok azt mondta, hogy kihívó, nem pedig már piacon lévő a digitális reklámozásban, és nem végeztek piaci vizsgálatot az Európai Bizottság általi kijelölésével kapcsolatban.

Forrás: Reuters