Az e-kereskedelmi marketing területe folyamatosan fejlődik, így a marketing taktikák, amelyek tavaly működtek, nem biztos, hogy olyan hatékonyak lesznek a következőben. A Practical Ecommerce összeállított egy ellenőrzési listát, amelyet követve az üzleted megnézheti, mire kell még ráerősíteni 2014-ben.

2014-Ecommerce-Marketing-Checklist

1. Reszponzív dizájn

Ha egy e-kereskedelmi oldalnak még nem reszpontív a dizájnja abban az értelemben, hogy adaptálódik a felhasználó eszközének méretéhez és kapacitásaihoz, 2014 egyértelműen az az év, amikor ezt pótolni kell.

2. Gazdag tartalom

„A tartalommarketing lényege a vásárlók bevonzása és megtartása releváns és értékes tartalom létrehozásával és kiválogatásával” – mondja a Content Marketing Institute és ez az, ami 2014-ben az e-kereskedelmi marketing fókuszát is adja.

A gazdag tartalom sokféle formát ölthet, beleértve a továbbfejlesztett termékleírásokat, a jobb vagy akár provokatívabb termékfotókat, videó-, blog-, vagy közösségi média tartalmakat.

3. Oldalteljesítmény

Több praktikus és pragmatikus oka van annak, miért érdemes javítani az oldalteljesítményen 2014-ben, például, mert a gyorsabb oldalak jobban konvertálnak (az Amazon arról számolt be, hogy 100 milliszekundumnyi hozzáadott betöltési idő csökkentheti az eladási konverziót egy teljes százalékponttal).

A gyorsan betöltő oldalak a keresőmotorok találati oldalain is jobban teljesíthetnek, mivel a Google és más nagyobb keresőmotorok a sorrend felállításához használt algoritmusban figyelembe veszik az oldal sebességét.

4. Mikroadatok

A mikroadatok egy HTML sztenderdet jelentenek, amelyek célja, hogy segítsenek a keresőmotoroknak és a böngészőknek jobban megérteni egy weboldal tartalmát és ezáltal egy jobb felhasználói élményt biztosítsanak.

Az e-kereskedőknek ott származhat ebből előnye, ahol a keresőmotor megjeleníti a találatait. A Google például további információkat fog megmutatni egy termékről vagy egy oldalról a találati oldalán, amennyiben elérhetőek a mikroadatok.

5. Többcsatornás értékesítés

Ha több csatornán is értékesít valaki online, akkor az megnövelheti az értékesítést és a profitot. Az Amazon Marketplace, az eBay, a Newegg, a Rakuten (korábban Buy.com) és a Sears csak néhány a nagyobb online piacok közül, amelyeken terjeszkedni lehet 2014-ben.

6. Közösségi belépés

Sok oka van, amiért ösztönözni érdemes a vásárlókat a regisztrációra egy e-kereskedelmi oldalon. A vevő nézőpontjából ez lehetőséget ad a rendelések áttekintésére, az elmúlt vásárlások követésére, vagy esetleg arra, hogy hűségpontokhoz jusson.

A kereskedők pedig szeretnek információkkal rendelkezni róluk, hogy személyre szabott ajánlatokkal jelentkezhessenek és további eladásokat generáljanak. A gond azonban az, hogy a vásárlók nem igazán szeretnek egyedi felhasználói fiókokat regisztrálni tucatnyi oldalon. Itt jönnek képbe a közösségi média belépések, amelyek révén a vevők egy vagy két kattintással a már meglévő Facebook, Twitter, Google+ vagy más hasonló fiókjukkal is bejelentkezhetnek egy oldalon.

6. Ingyenes szállítás két nap alatt

Ez a módszer az e-kereskedelmet összetartó kapocs lehet 2014-ben. Az online üzleteknek érdemes ingyenes, két napos kiszállítást ajánlaniuk idén vagy azért, hogy megnöveljék az átlag rendelési értéket, vagy, hogy jutalmazzák a hűséges vásárlókat, netán, hogy új vevőket szerezzenek.

8. Élő chat

Az élő chat hatékony e-kereskedelmi konverziós eszköz lehet, miután lehetőséget ad arra, hogy válaszokkal lásd el a vásárlókat és segítsd őket épp akkor, amikor egy tranzakcióról döntenek. Ez a módszer olcsó és mégis óriási versenyelőnyt jelenthet még akkor is, ha a napnak csak néhány órájában elérhető a szolgáltatás.

9. Tervezd meg az email marketing stratégiádat!

Az email marketing továbbra is fontos marad az online kereskedők életében. A marketing emailek jó előre történő megtervezése és időzítése segíthet a kereskedőknek abban, hogy más taktikákra is fókuszálni tudjanak.

Kezdd az éves email tervezetedet egy remek definícióval arról, kik fogják megkapni az üzeneteket, milyen tevékenységet akarsz kiváltani az egyes emailekkel, és hogyan fogod mérni azok sikerét!

10. Tervezd meg a promóciókat!

Akárcsak az email marketing esetében, más e-kereskedelmi promóciókat is szükséges előre megtervezni, beleértve a kattintásonkénti fizetések marketingjét, a banner hirdetéseket, a versenymarketinget, de még a hagyományos médiumok használatát is.

A 2014-es e-kereskedelmi marketing ellenőrző lista teljesítéséhez csak tervezz alaposan és tartsd is magad hozzá!