Malajziában nagyon sok új koronavírusos fertőzést regisztráltak, ezért a kormány kiadott egy olyan közleményt, ami elvileg a nőket ünnepelte volna, és elmondta volna mi mindent tehetnek a nők azért, hogy csökkenjen a regisztrált esetek száma, de a kommunikáció meglehetősen rosszul sült el, és több nőjogi szervezet is tiltakozását fejezte ki. 

A közösségi oldalakon megjelent, nőknek szóló tanácsok olyan pontokat tartalmaztak, mint hogy a vírus elleni küzdelemben elengedhetetlen, hogy a nők csinosan öltözzenek és sminkeljenek az otthoni munkavégzéshez, hogy ne zsémbeskedjenek a férjükkel, és semmiképpen se legyenek szarkasztikusak, mikor a férjük arra kéri őket, hogy rendesen végezzék el a házimunkát.

A kormány tanácsai a férfiakra és a nőkre nézve is rendkívül lealacsonyítóak- mondták nőjogi szervezetek, akik szerint ezek a megnyilvánulások csak a nemek közötti egyenlőtlenségeket és patriarchális társadalmat erősítik. Szerintük külön szégyen, hogy mindezt pont az a minisztérium adta ki, akiknek tulajdonképpen az lenne a feladatuk, hogy a nők jogaiért álljanak ki.  A minisztérium leszedte a vitatott képeket az internetről, ugyanakkor elmondták, hogy nekik eszükbe sem jutott, ezzel bárkit is megbántani, a cél mindössze annyi volt, hogy ezekben a nehéz időkben tippeket adjanak ahhoz, hogyan lehet fenntartani a családi békét. Természetesen ez a kifogás sem javított sokat a helyzeten, hiszen a családi béke nyilvánvalóan nem azon kell, hogy múljon, hogy van-e smink a nőn, vagy rendesen kitakarított-e. Nőjogi szervezetek pedig rávilágítottak arra, hogy az önkéntes karantén nem mindenkinek jelenti a biztonságot, a felmérések szerint a családon belüli erőszak ugyanúgy, vagy akár méginkább jelen van. Ez alól Malajzia sem kivétel, ahol a március 18-án hozott kijárási korlátozás értelmében csak a család feje hagyhatja el a lakást, hogy vásároljon. Azt nem részletezték a jogszabályban, hogy ez a nő vagy a férfi, de a jelentések szerint a következő napokban tanácstalanul telefonálgató férfiak lepték el a boltokat. 

Forrás: NPR