A Snickers új reklámjában, melyet a Clemenger BBDO melbourne-i iroda készített, ezek az ausztrál építőmunkások egyszerűen nem önmaguk. Dicsérő és önbizalmat adó üzeneteket kiabálnak az utcán sétáló nőknek a márka „Nem vagy önmagad, ha éhes vagy” kampányában – írja az AdWeek.

A szexista megjegyzések helyett ilyeneket kiabálnak: „Szeretném megmutatni Neked a tiszteletet, amelyet megérdemelsz!” és „Egy nő helyett ott van, amit ő választ!”. És a legjobb: „Tudod, én mit szeretnék látni? Egy társadalmat, amelyben a nők tárgyiasítása utat enged a nemsemleges interakciónak, amely mentes a feltételezésektől és az elvárásoktól.”

snickers-aus-construction-hed-2014

Ami azt illeti, negatívan is lehet értelmezni ezt a kísérletet. Azzal, hogy azt mondjuk, az építőmunkások nem önmaguk, amikor udvariasak, az egyértelműen arra utal, hogy egyébként pedig nőgyűlölő, kellemetlen alakok. Ilyen értelemben ez inkább a férfiaknak sértés, mint a nőknek, de van néhány YouTube kommentelő, aki másképp értelmezi, például így:

„Várjunk! Akkor ezek szerint a férfiak csak akkor tisztelettudóak és tisztességes emberi lények, amikor ’nem önmaguk’? Snickerst kellene enniük, hogy ismét szexista, tudatlan idióták legyenek, akik zaklatják a nőket? Remek, Snickers. A férfiasságnak e szexista koncepciójának fenntartása az, amire pont szüksége van a világnak.”