Aki dolgozik, az hibázik – szokták volt mondani, amivel mélységesen egyetértünk. Számos cikket írtunk és olvastunk már a témával kapcsolatban, hogy mi is a teendő olyankor, ha valaki közösségi oldalán követ el hibát – kiváltképp, ha egy igazán nagynevű cégről van szó. A business2community.com közölt le a minap egy érdekes cikket az e havi botrányról, ami ezúttal nem kisebb cég nevéhez fűződik, mint a kávéóriáshoz, azaz a Starbucks-hoz.

A cég a közösségi média egyik alapszabályát szegte meg, mégpedig azzal, hogy egy reklamáló vásárló posztját törölte mind az indiai, mind a nemzetközi Facebook rajongói oldaláról.

A történet kiakasztó: Armaan Kapur a Delhiben található Starbucks-ba tévedt be másodmagával, hogy egy barátjukkal igyanak egy kávét. A harmadik ismerős már odabent várta őket két üres hellyel, a biztonsági őr azonban nem hitt Armaan-nak, ezért a duó mindkét tagját visszaküldte a sor végére. Ez Indiában 20 perctől nagyjából végtelen ideig tartó sorban állást jelent. Mivel nagy sietségben voltak, gondolták betelefonálnak az ismerősnek, hogy kérjen a számukra elvitelre kávét. Erre az őr felkérte őket, hogy távolodjanak el a kirakattól és magától az üzlettől is, mert telefonálásukkal túl nagy hangzavart okoznak.

Február 7-én Armaan a Starbucks indiai Facebook oldalán egy posztban foglalta össze a történteket, belefoglalva, hogy nem kötelező, hogy visszatérő vásárló legyen, valamint a biztonsági őrök értelmi képességeit is negatívan illette, mely poszt rövid időn belül 5177 like-ot és 293 kommentet hozott.

Armaan_Starbucks_tweet

A Starbucks ahelyett, hogy bocsánatot kért volna az erősen kifogásolható bánásmódért a vásárlótól, öt nappal később, 12-én törölte a posztot Facebook oldaláról, valamint az arról készült screenshotot is a nemzetközi rajongói oldalról.

A screenshot ezek után természetesen villámsebességgel jelent meg Armaan Facebook és Twitter oldalán is.

Úgy tűnik, a márkát kevéssé érdekelheti online hírneve, mert az, hogy egy ekkora cég bocsánatkérés nélkül töröljön egy reklamációt az oldalról, valósággal megengedhetetlen. A minimum lett volna egy hosszas és őszinte bocsánatkérés, esetleg néhány ingyen kávéval megspékelve. Szomorú, hogy egyelőre egyik sem történt meg.

A Starbucks-nak Argentínában is volt egy hasonló húzása, ott azonban – legalább a reklamáció méretes elterjedését követően – bocsánatot kértek a hibájukért. Remélhetőleg ez Indiában is meg fog történni, ugyanis jegyezzük meg: az internet nem felejt, és egyetlen cég sem engedheti meg magának azt a luxust, hogy egy nyilvános felületen megjelenő panaszt kezelés és bocsánatkérés nélkül töröl.

Volt már hasonló tapasztalatod? Szerinted Te jó vagy válságkezelésben?