A legtöbb embernek az influenszer szó hallatán fiatal, vékony, sportos, tökéletes arcú fiatalok ugranak be, akik olyan életet élnek, amilyet a legtöbb ember sosem tudhat magáénak, és olyan helyekre jutnak el, amiről mások csak álmodnak. Ők a mostani generáció sztárjai, de a Forbes szakemberei szerint sokszor nem a legtökéletesebb influenszer a legjobb választás egy márka számára.
Mióta világ a világ, a képlet egyszerű: a fizikailag vonzóbb adottságok egy adott terméket is népszerűbbé tesznek. A vékony modellek képe viszont egyre messzebb kerül az átlagos nő képétől a cikk szerint, és a vékony nők látványa inkább ellenérzést válthat ki sokakból. Egyre többen emelnek szót a test elfogadása mellett, és a pozitív testképről beszélő influenszerek egyre népszerűbbek.
Az influenszerek posztjai alapvetően két dologról szólnak, vagy róluk, és arról, hogy milyen szeméályes eredményeket és sikereket értek el, vagy olyanok, amik a közösségnek szólnak önzetlenül. Azt vették észre, hogy bár az előbbinél is sokan elismerik, ha a kedvencük elért valamit, még ha az mindössze annyi is, hogy szépen kifestette a szemét, de utóbbinál a követők úgy érzik, hogy a kedvencük értük tesz valamit, és ez teljesen más hozzáálláshoz vezet. Azt is megfigyelték, hogy ha túl sok poszt szól magáról az influenszerről, azaz túlzottan egocentrikus egy influenszer, akkor az inkább rontja a vásárlókedvet.
Az újságírók egy tesztet is elvégeztek, ami nem nevezhető ugyan tudományosan megalapozottnak, viszont igazolta a feltevésüket. Egy fürdőruhát hirdettek meg, egy kifejezetten vékony, és egy plus size influenszerrel. A vékonyabb lány több elismerést és lájkot kapott, rengetegen dicsérték, hogy milyen csinos, ezzel szemben a plus size influenszer nagyobb eladást generált.
Forrás: Forbes