Az elmúlt napokban egyre több újítás érkezett az Instagramra, és úgy tűnik a megújulásnak nincs vége. Ahogyan arról itt a Marketing Morzsákon is beszámoltunk, nem lehet már látni, hogy mit lájkoltak vagy kiket kezdtek el követni az ismerősök, és már csevegni is lehet az alkalmazásban. 

A visszajelzések szerint sokan észre sem vették, hogy eltűnt az a fül, amivel azt lehetett látni, hogy kinek a képeit lájkolták, és kit követtek be az ismerősök, mások szerint azonban az alkalmazás egyik legszórakoztatóbb funkciója veszett el ezzel, és véget ért az ismerőseink megfigyelésének korszaka. 

A Threads kamerafókuszú csevegőprogram, ami leginkább a fiatalokat célozza meg, és leegyszerűsíti a közeli ismerősökkel történő csevegést. Egyelőre a felhasználói élményt tesztelik, de később várhatóan itt is megjelennek a hirdetések vagy a pénzküldési lehetőségek. 

Érkezik a dark mode, azaz az Instagram is elérhető lesz fekete háttérrel. Az első tesztelők szerint egyébként sokkal jobban néz ki sötét háttérrel a felület. Ez egyébként azoknak elérhető jelenleg, akik iOS 13-ra vagy Android 10-re frissítették már a telefonjukat, és nem csak az alkalmazáson belül, hanem a beállításokban kell bekapcsolni a sötét módot, mert nem csak az Instagramot, de más alkalmazásokat is érint. 

Hivatalossá tették a Throwback Thrusday fogalmát, azaz mikor csütörtönként egy rég elfeledett vagy egy nem túl régi, de annál izgalmasabb képet posztol a felhasználó. Az On This Day lehetőségével azt a posztot lehet megosztani, amit néhány évvel ezelőtt, pontosan ugyanazon a naptári napon osztott meg a felhasználó.

A Create a sztorikat teszi sokkal izgalmasabbá, jóval egyszerűbben, mint eddig. Sokkal egyszerűbb lesz olyan bejegyzéseket is közzétenni, amiknél nincs kép, csak szöveges tartalom. Az előbb említett visszaemlékezős posztokon túl a visszaszámlálóval például a hétvége kezdetéig vagy az iskola végéig lehet visszaszámolni, lehet kvízeket indítani, amik segítenek jobban megismerni a felhasználót vagy a márkát.

Megjelentek a feleletválasztós tesztek, ahol a felhasználók pereferenciáit lehet megismerni, például olyan kérdéseket lehet feltenni, hogy bor vagy sör vagy hogy első randi helyszínének az étterem jobb vagy a mozi. De olyan kérdéseket is fel lehet tenni, amire önálló választ írhat be a felhasználó, például meg lehet kérdezni, hogy mi lesz a követőknél a vacsora vagy mi a kedvenc daluk, és nagyon egyszerűen lehet gifeket is közzétenni a sztoriban, azaz jól látszik, hogy a sztori kamerája nagyon hasonló lesz a Snapchathez, ezzel pedig újra bebizonyította az Instagram, hogy a céljaik között szerepel a fiatalabb felhasználók átcsábításra a konkurens alkalmazásról.

Forrás: Instagram, Techcunch