Bár bevételek és felhasználók tekintetében messze elmarad a világ legnagyobb közösségi média platformjaitól, a Snapchat elég gyors növekedést ért el az elmúlt években. 2018 óta megduplázódott a fotó- és videómegosztó alkalmazást használók száma, ami meghaladta a közösségi médiában a legjobb szereplők növekedését.

Az OnlyAccounts.io által bemutatott adatok szerint a Snapchat várhatóan letaszítja a trónról a TikTokot, és a leggyorsabban növekvő közösségi média platformmá válik, 2023-ban 13,4%-os felhasználói növekedéssel.

A Snapchat majdnem kétszer gyorsabban növekszik, mint az Instagram

A 2011-ben elindított Snapchat gyorsan felkapaszkodott a legnépszerűbb közösségi médiaalkalmazások listájára. Tavaly világszerte közel 550 millió ember használta az alkalmazást, hogy megosszon részleteket arról, amit a nap folyamán csinál, ami hatalmas növekedés a 2018-ban bejelentett 245 millió felhasználóhoz képest.

A növekedés a Snapchat azon erőfeszítéseit követte, hogy felhasználóinak másfajta élményt nyújtson a fényképek és videók megosztásában.

Bár a Snapchat még mindig messze van a Facebook és az Instagram mögött az összes felhasználószámban, az alkalmazás a legnagyobb éves növekedést fogja elérni az összes vezető közösségi média platform közül, 2023-ban 13,4%-kal növelve felhasználói bázisát.

Ez azt jelenti, hogy a Snapchat felhasználói bázisa csaknem kétszer gyorsabban növekszik, mint az Instagram, amely idén 7,9%-kal nő. A Snapchat növekedési üteme még lenyűgözőbb a Facebookhoz képest, amely a közösségi média első számú platformja. Az eMarketer felmérése szerint a Facebook a legalacsonyabb éves növekedést fogja tapasztalni a legjobb közösségi médiaplatformok között, mindössze 1%-kal.

A TikTok szorosan követi a Snapchatet, 2023-ban 12,7%-os felhasználói növekedéssel. Másrészt a Twitter az egyetlen platform, amelyen a felhasználók száma csökkenni fog, éves szinten 2,7%-kal.

A fiatalabb generációk körében egyre növekvő népszerűség hozzá fog járulni, hogy a Snapchat közel 90 millió felhasználót szerezzen a következő négy évben. A Statista felmérése szerint kilenc év folyamatos felhasználói növekedés után az alkalmazás csaknem 674 millió felhasználót és majd el 2027-re.