Februárban a Szezám utca azt kérte rajongóitól, hogy segítsenek neki elérni az 1 milliárd videó megtekintést YouTube-on. Megígérték, hogy ha sikerül, egy exkluzív videóval lepik meg őket. A kérés célba ért – írja a Business2Community.

Március 5-én a Szezám Utca lett az első non-profit, gyerekeket megszólító médium, amely az Egyesült Államokban elérte az 1 milliárd YouTube megtekintést. Az ígéret pedig szép szó…

Ha figyelembe vesszük, hogy a YouTube videók kevesebb, mint 1 százaléka kap 500,000 megtekintést, a tény, hogy a Szezám Utca elérte az 1 milliárdot – ráadásul első non-profit médiumként – igazán lenyűgöző! A dolog persze nem véletlen, a pontos tervezésnek és tartalomfejlesztési stratégiának köszönhetik a sikert.

Lássuk a Szezám Utca titkait!

Amikor rájöttek, milyen ereje van az online videónak az oktatásban, úgy döntöttek, a versenytársaiknál is jobban fókuszálnak majd a digitális stratégiájukra. Az oktatás egyébként a YouTube egyik leggyorsabban növekvő kategóriája, így nem meglepő, hogy ezt a hullámot a Szezám utca is meg akarta lovagolni. Lássuk pontosan, hogyan is csinálták:

„Share It Maybe”

Amikor Carly Rae Jepsen Call Me Maybe című slágere szólt mindenhonnan, a Szezám Utca úgy döntött, elkészíti a dal paródiáját, amely a „Share It Maybe” címet kapta. Gyorsan reagáltak az aktuális jelenségre és kihasználták a virális őrületet, amelyen keresztül sok szülővel, gyerekkel és rajongóval tudtak kapcsolatba lépni. A „newsjacking” stratégia, amely során egy aktualitást a márkával lehet kapcsolatba hozni és ebből előnyt kovácsolni, számukra sikeres volt, amit az is mutat, hogy a „Share It Maybe” mai napig az egyik legnézettebb videójuk.

300 videó évente

A Szezám utca agresszív digitális stratégiájának része az is, hogy rendszeresen töltenek fel tartalmat a YouTube-ra: konkrétan évente több mint 300-at, azaz majdnem minden nap egyet. A klasszikusoktól a kifejezetten a YouTube-ra készült speciális tartalmakig minden megtalálható ebben a halmazban, ahogyan a fenti 1 milliárd nézőt ünneplő alkotás is.

Egy YouTube csatorna sikerességét nagymértékben befolyásolja, hogy milyen gyakran jelentetnek meg új videót. A YouTube átlagosan heti 1 megjelenést javasol, de természetesen minden márka dolgozhat olyan beosztással, ami neki a legjobban megfelel.

Releváns paródiák

A Szezám utca a szülők felé is akart nyitni. A már említett Call Me Maybe paródia is példa erre, hiszen a videó a gyerekek és a szülők számára is egyaránt szórakoztató volt, de más eseteket is említhetünk: készült már Old Spice reklám paródiájuk, de speciális szereplést vállalt már videóikban Will.i.am, India Arie és Cameron Diaz is. Ezekkel a projektekkel gyakorlatilag minden korosztályt meg tudtak szólítani. Az új stratégiának köszönhetően Elmo és bandája a legnépszerűbb gyerekprogramok listáján a 19.-ről a 13. helyre kúszott fel 2012-ben.

A Szezám Utca versenytársai, a Disney és a Nickelodeon nincs ilyen erőteljesen jelen az online videó fronton, ami a nézettségi adatokban is kezd látszódni. A Szezám Utca növekvő televíziós közönségét pedig közvetlenül irányíthatja online megjelenése felé is.

Kevesebb, mint 100 márka ért el eddig 1 milliárd megtekintést és még nagyon sok hezitál arról, mennyire érdemes agresszíven bevetniük magukat az olyan platformokon mint a YouTube. A Szezám Utca létrehozói viszont éltek a lehetőséggel: észrevették, hogy az online videó nagyobb szerepet játszik majd az oktatásban és a szórakoztatás minden területén – számukra ez kihagyhatatlan volt.

Ti milyen tippeket hasznosítottatok már a Szezám Utca sikeres tartalomstratégiájából? Ti is használjátok a YouTube-ot arra, hogy erősítsétek a kapcsolatotokat a rajongókkal?