Tanulva a Facebook korábbi hibáiból és figyelembe véve a Cambridge Analytica botrány tapasztalatait, az Instagram is módosítja API beállításait és korlátozza, hogy a külsős fejlesztők mennyi adathoz juthatnak hozzá az alkalmazáson keresztül.
Vagyis az olyan appok, melyek megmutatták, hogy hányan követnek minket vissza, vagy azt, hogy pontosan mely hashtagek működőképesek, illetve bármilyen más analitikai szolgáltatást nyújtottak, mostantól sokkal nehezebb helyzetben lesznek –ahogy a felhasználóik és a social media menedzserek is.
TIPP! Maga az Instagram is pontos adatokat kínál analitikához, amennyiben profilod átváltod Instagram Business-fiókra. Az üzleti fiókok számára az Instagram hozzáférést biztosít az Instagram Insightshoz, amivel finomhangolható a profil marketing tevékenysége és ami részletes információkat nyújt arról, hogy kik a követőid, mikor a legaktívabbak és hogyan teljesítettek a legfontosabb mérőszámok (kedvelések, forgalom, egyéb konverziók) az elmúlt időszakban.
Úgy tűnik tehát, hogy a közösségi média szereplői számára precedenst teremthet a Facebookkal kapcsolatban kirobbant korábbi visszaélés, melynek első példáját házon belül láthatjuk megvalósulni.
Erre egyébként szükségük is van a platformoknak, hiszen a felhasználói oldalról is egyre nagyobb nyomás nehezedik rájuk, miután egyre több user kezd el világszerte tudatosan bánni személyes adataival.
TIPP! Olvasd el a Be Social „8 tuti tipp az adataid védelméhez a Facebookon” című bejegyzését, amelynek segítségével könnyedén optimalizálhatod az alkalmazásokkal kapcsolatos adatvédelmi beállításaidat.
Valószínűleg ennek köszönhető, hogy a hétvégén több esetben is kisebb problémák jelentek meg az Instagram felhasználóknál, ami az átállással lehetett összefüggésben.
Forrás: Social Media Today