A járvány idején meglehetősen nehéz dolga van a márkáknak, hogyan kommunikáljanak jól a közösségi oldalakon. Pedig az Instagram is azt látja, hogy a közönség az átlagosnál sokkal nyitottabb most a márkakommunikációra, így ezt érdemes lenne most kihasználni. Erre ad tippeket az oldal, illetve a PDF.
Támogatás
Nyilvánvalóvá kell tenni, hogy a felhasználók hogyan támogathatják a márkát, akkor is ha szolgáltatásokról van szó. Ideje piacra dobni vouchereket, utalványokat, vagy matricákkal is jelölni, hogy a webáruház nyitva van, a kiszállítás folyamatos vagy hogy az étterem vállal házhozszállítást. Ezeket a sztorikat érdemes highlightban is az oldalon hagyni, hogy ezzel is maximalizálni lehessen a bevételeket.
Pozitív üzenetek
Nagyon fontos, hogy az üzenetek jelen helyzetben mindig bátorítóak és pozitívak legyenek. Szólhatnak a kedvességről, arról, hogy mekkora áldozatokat hoznak az emberek, háláról, vagy olyan egészségügyi üzenetekkel, amik hivatalos oldalakról származnak. A Twitter szerint a felhasználók most azokat a márkákat részesítik előnyben, akik használható és megbízható információkat adnak a felhasználóiknak.
Mi történik most?
Nagyon szeretik a felhasználók látni azt, ha egy márkánál nem állt meg az élet, ezért szeretik a kulisszák mögötti tartalmat, olvasni arról, hogy min dolgoznak, milyen tervek vannak a jövőre nézve.
Beszélgetés
Azt javasolja az Instagram, hogy nyugodtan kezdeményezzenek párbeszédet a márkák kérdésekkel, élő beszélgetésekkel, és minden olyan módszerrel, ahol a követők is aktív szerephez jutnak.
Gyakran ismételt kérdések
Bizonyára sok kérdés érkezik most a márkákhoz, jó ötlet a gyakoriakat storyban is megválaszolni, majd highlightban a profilon hagyni.
Kérdőívek, kihívások
Nagyon népszerűek a néhány kérdéses kérdőívek, kihívások, amiket szeretnek is tovább osztani az emberek. Érdemes ilyenekhez sablonokat készíteni, és másokat is arra buzdítani, hogy megosszák. Akár lehet benne egy, a márkára vonatkozó kérdés is, hogy amennyiben önálló életre kelnek a kérdések a sablon nélkül, valami azért mégis utaljon a márkára.
Forrás: Facebook