A járvány idején meglehetősen nehéz dolga van a márkáknak, hogyan kommunikáljanak jól a közösségi oldalakon. Pedig az Instagram is azt látja, hogy a közönség az átlagosnál sokkal nyitottabb most a márkakommunikációra, így ezt érdemes lenne most kihasználni. Erre ad tippeket az oldal, illetve a PDF.

Támogatás

Nyilvánvalóvá kell tenni, hogy a felhasználók hogyan támogathatják a márkát, akkor is ha szolgáltatásokról van szó. Ideje piacra dobni vouchereket, utalványokat, vagy matricákkal is jelölni, hogy a webáruház nyitva van, a kiszállítás folyamatos vagy hogy az étterem vállal házhozszállítást. Ezeket a sztorikat érdemes highlightban is az oldalon hagyni, hogy ezzel is maximalizálni lehessen a bevételeket. 

Pozitív üzenetek

Nagyon fontos, hogy az üzenetek jelen helyzetben mindig bátorítóak és pozitívak legyenek. Szólhatnak a kedvességről, arról, hogy mekkora áldozatokat hoznak az emberek, háláról, vagy olyan egészségügyi üzenetekkel, amik hivatalos oldalakról származnak. A Twitter szerint a felhasználók most azokat a márkákat részesítik előnyben, akik használható és megbízható információkat adnak a felhasználóiknak. 

Mi történik most? 

Nagyon szeretik a felhasználók látni azt, ha egy márkánál nem állt meg az élet, ezért szeretik a kulisszák mögötti tartalmat, olvasni arról, hogy min dolgoznak, milyen tervek vannak a jövőre nézve.

Beszélgetés

Azt javasolja az Instagram, hogy nyugodtan kezdeményezzenek párbeszédet a márkák kérdésekkel, élő beszélgetésekkel, és minden olyan módszerrel, ahol a követők is aktív szerephez jutnak. 

Gyakran ismételt kérdések

Bizonyára sok kérdés érkezik most a márkákhoz, jó ötlet a gyakoriakat storyban is megválaszolni, majd highlightban a profilon hagyni. 

Kérdőívek, kihívások

Nagyon népszerűek a néhány kérdéses kérdőívek, kihívások, amiket szeretnek is tovább osztani az emberek. Érdemes ilyenekhez sablonokat készíteni, és másokat is arra buzdítani, hogy megosszák. Akár lehet benne egy, a márkára vonatkozó kérdés is, hogy amennyiben önálló életre kelnek a kérdések a sablon nélkül, valami azért mégis utaljon a márkára. 

Forrás: Facebook