Annak ellenére, hogy évek óta a levegőben van a social selling témája, valahogy mégsem vált a vállalkozások és vállalatok mindennapi tevékenységének részévé. Ezzel pedig a hazai cégek egy igazán hasznos értékesítési csatornától esnek el, ráadásul önszántukból.
Ezért lenne rá szükség
A hagyományos értékesítési sémák mára elavultak: lassúak, drágák, unalmasak és kizárólag rövid- vagy középtávú terveket támogatnak. A social selling azonban egy hosszú távú értékesítési folyamat, amely következetesen növekszik és lassan, ám annál mélyebben épül be a vállalati kultúrába és a vásárlók döntéseibe.
A Social Selling alapfeltételei
- Aktivitás a közösségi csatornákon
- Igényes profil, amely bizalmat ébreszt rólad és cégedről a potenciális vásárlókban
- Következetesen összeállított tartalmak
- Kitartás, türelem és a hosszú távú gondolkodás képessége
Így működik az a gyakorlatban
- Stratégiai tartalmak: Gyárts le olyan minőségi tartalmakat, amely releváns a célközönséged számára és valódi megoldást kínál a problémáikra. Ezek lehetnek képek, GIF-ek, videók vagy szövegek is (a célközönség figyelembevételével). A tartalmakat (burkoltan) információgyűjtésre is használhatod, így ha jól végzed a feladatod, akkor te is választ kaphatsz a saját kérdéseidre.
- Megfigyelési funkciók: A legtöbb közösségi csatorna (pld.: LinkedIn) rendelkezik olyan megfigyelési és keresési funkciókkal, amelyek segítségével szűrheted a potenciális érdeklődőket. Gyűjtsd össze őket és próbálj meg rájönni melyek azok a problémák, amire szeretnének megoldást találni.
- Elérhetőségek egy kattintásra: Használj olyan online eszközöket, amelyekkel egy klikkelésre elérhetővé válik a célközönség vállalati e-mail címe vagy telefonszáma. Próbáld kis például a Lusha alkalmazást.
- Közösségi csoport aktivitások: A csoportok nagyszerű lehetőséget jelenthetnek ahhoz, hogy bővítsd kapcsolati tőkédet. Lépj be szakmai csoportokba vagy hozd létre a sajátot, amibe más szakembereket is meginvitálhatsz. Oszd meg tartalmaidat rendszeresen a csoport tagjaival.
- Próbáld ki a LinkedIn Sales Navigatort, amelyet a LinkedIn kifejezetten az értékesítők számára hozott létre.
Forrás: Social Media Today