Amikor IKEA reklámot nézel, általában azt várod, hogy az két célközönséget szólíthat meg: a tudatosan stílusos huszonéveseket, akik fillérekért szeretnék berendezni szűk lakásukat és az elfoglalt, fiatal családokat, akiknek olyan dohányzóasztalra van szükségük, amely játéktárolóként és mozgatható munkaállomásként is funkcionál. Az IKEA Ausztrália „Teddy’s Speech”, azaz Teddy beszéde című reklámja a „Make Time for Living”, magyarul Szánj időt az életre kampány része és pontosan a második kategóriába esik – írja az AdWeek.

Mint a legtöbb családorientált IKEA reklámban, ebben is szerepel egy koraérett, ámde aranyos gyerek (aki a cím szerint ugye maga Teddy), de ahelyett, hogy megmutatná, mennyivel könnyebb az élet a megfelelő IKEA bútorokkal, a két perces szpot alig-alig fókuszál az áruház ajánlataira. Inkább egy egyszerű üzenet körül forog: az otthonod nem csak egy helyszín, ahol lépést tartasz az emailekkel és megállsz egy pillanatra két találkozó között. Ez egy hely, ahol élsz.

ikea-kid-hed-2013

A „The Monkeys” ügynökség hirdetése azonban kissé lefárasztja a nézőt, épp annyira, amennyire egy 12 évest a sok iskolán kívüli tevékenység. Miközben Teddy megtartja beszédét, a kamera követi őt az otthonában. Vagy több helyszínt látunk? Minden alkalommal, amikor befordul egy újabb sarkon, úgy tűnik, egy új házba lépünk, de a gyors ritmus miatt nehéz eldönteni. Szegény Teddy is alig bír lépést tartani önmagával. Mintha neki is levegőért kellene kapkodni szobáról szobára.

Feltehetőleg van oka a rendezetlen látványnak Teddy beszéde mögött. Talán a modern családok hektikus időbeosztását hivatott tükrözni, amelyben senki sem ül le vagy szusszan egy pillanatra sem. A szpot végére azonban a néző szemét egyszerűen annyira lefoglalják a látottak, hogy az üzenetet már nehezen tudja befogadni.