November 3-án éjjel egyáltalán nem biztos, hogy meg lesznek az amerikai elnökválasztás eredményei. A soha nem látott mennyiségű postai úton beérkezett szavazólap miatt napokig, de akár hetekig eltarthat, hogy teljesen feldolgozzák a beérkezett voksokat. A bizonytalanság időszakában pedig a nagyobb közösségi oldalak teljesen biztosra veszik, hogy hamis információk tömkelege jelenik majd meg. További aggodalomra adhat okot, hogy az álhírek mellett gyűlöletbeszéd, uszítás és rengeteg haragos bejegyzés is feltűnik majd. Sokakban felmerült, hogy talán célszerű lenne bezárni erre az időszakra a közösségi oldalakat, mert sokak szerint egy-egy álhír és az a köré szerveződő erőszakos csoportok tevékenysége miatt zavargások törhetnek ki.
A választások után, amíg nincs hivatalos eredmény, egyik fél sem jelentheti be a győzelmét. A jelöltek nem tudnak majd megostani olyan tartalmat, ami a választási folyamatba való beavatkozást sürgeti, és a közösségi oldal igyekszik megbízható forrásokhoz terelni az embereket, akik információra vágynak.
A legnagyobb közösségi oldal már hónapok óta készül erre az időszakra, több vészforgatókönyvük is van, de azt nem mondják meg, hogy ezekben mi áll. A Wall Street Journal szerint deaktiválhatnak fiókokat, amik hamis híreket terjesztenek, megváltoztathatják az algoritmusokat, hogy az erőszakos és álhíreket tartalmazó bejegyzések ne jussanak el sok felhasználóhoz, és gyakorlatilag bármit eltávolíthatnak az oldalról. A Reuters hírügynökséggel kötöttek megállapodást arra vonatkozóan, hogy megbízható információkat adjanak a felhasználóiknak.
Közleményükben azt írják, hogy a teljes oldal elkötelezett, hogy a hamis információk ne jelenhessenek meg az oldalon, és minden erőforrásukkal tesznek is ellene. Egyrészt azonnal írtják a hamis információkat, pluszban egy csapat választási szakértő segít nekik, akik készségesen válaszolnak a felhasználók választásokkal kapcsolatban felmerülő kérdéseire, vagyis az internet népe helyett szakértők magyarázzák el, ha valaki nem ért valamit a választások körül, vagy nem tudja, mi az igazság egy adott kérdésben.
Google és Youtube
Ők az AP (Associated Press) hírügynökséggel dolgoznak majd együtt, tehát ha valaki beírja majd a keresőbe, hogy ki nyerte a választásokat, akkor az AP hírügynökség megfelelő oldala felé irányítja az embereket. A Google azt is közölte, hogy a választási nap után szünetelteti a 2020-as választásokra, a jelöltekre vagy annak eredményére utaló hirdetéseket.
A Youtube az olyan hamis videók ellen veszi fel a harcot, amikben azt próbálják majd elmagyarázni, hogyan manipulálták a postai úton beérkezett szavazatokat, vagy hogy hogyan avatkoztak be a választásokba.
Snapchat
Mivel ennek az oldalnak, nincs hírcsatorna vagy platform jellege, elég nehéz elejét venni annak, ha valaki szexi kutya filterrel felvértezve terjeszt hazugságokat. Ennek ellenére azt mondják, hogy felhívták azon tartalomelőállítóik figyelmét, akik sokat szerepelnek a “Discover” részen, hogy eszükbe se jusson bármilyen nem hivatalos eredményt népszerűsíteni.
TikTok
Egy független csapat fogja ellenőrzni a választási témájú videókat, de a felhasználók is megjelölhetnek olyan tartalmakat, amik szerintük vagy hamisak, vagy ellenőrzésre szorulnak.
Minden nagy közösségi oldalnak volt ideje felkészülni, és mindegyik pontosan tudta, hogy kemény időszak lesz a választások után néhány hét. Hogy ezek az intézkedések mennyire voltak elegendőek, az néhány nap múlva kiderül.
Forrás: BBC