Egy friss felmérés szerint a gazdag gyerekek az Instagramon nyomulnak, mindenki más inkább a Facebookot használja.
A Pew Research Center nagyon érdekes kutatást készített nemrég. A felmérésükben a közösségi média használatát a háztartások jövedelme alapján vizsgálták, ebben megállapították, hogy a jómódú családok gyermekei a Facebook helyett inkább az Instagramot használják – írja a Quartz.
Bár már többször volt arról szó, hogy a Facebook már nem menő, illetve kezd előregedni, a 13-17 éves korosztálynak a 71 százaléka azért jelen van az oldalon. Ha a jövedelmeket nézzük, akkor az évi 50 ezer dollárnál kisebb bevételű háztartásokban élő kamaszok 49 százaléka elsősorban a Facebookot használja. Ezzel szemben a gazdagabbak, az évi 100 ezer dollárnál nagyobb jövedelmű családból érkező fiataloknak már csak 31 százaléka mondta azt, hogy inkább a Facebookot használják. Ezen csoporton belül a válaszadók 25 százaléka az Instagramot részesíti előnyben a Facebookkal szemben.
A tizenévesek jelentős része egyébként állandóan a neten lóg, 92 százalékuk naponta többször is elérhető online, 25 százalékuk viszont azt mondta, hogy folyamatosan jelen vannak.
A kutatásból kitűnik, hogy a Rich Kids of Instagram mém nem csupán kitaláció, hanem valóság.
A Facebooknak mindenesetre nem kell nagyon aggódnia, hiszen 2012-ben bekebelezték az Instagramot.