Az manapság már senkinek nem újdonság, hogy a Google figyeli az internetes tevékenységünket (milyen webhelyeket látogatunk, mire keresünk rá), és ezek alapján bombáz minket úgynevezett célzott hirdetésekkel, magyarán igyekszik olyan ajánlatokat elénk tenni, ami érdekes lehet számunkra – ha például sok filmelőzetest nézünk a YouTube-on, akkor biztos, hogy bedobja az aktuális sikerfilmek bannereit, ha pedig a booking.com-on matattunk, akkor jönnek a szállásajánlatok.
Ez egyrészt logikus és érthető, másrészt egy idő után kifejezetten idegesítő tud lenni, ha például vettünk egy telefont, de a keresési előzmények okán még napokig (ha nem hetekig) különböző készülékek hirdetései bukkannak fel az olyan oldalakon, ahová Google-hirdetési felületek vannak bekötve (magyarul: mindenhol). Ami jó hír, hogy a keresőóriás lehetőséget ad arra, hogy némileg testre szabjuk a befutó hirdetéseket, így az imént ecsetelt teljesen irreleváns ajánlatok elkerülhetők.
Ha van időnk és kedvünk foglalkozni ezzel, akkor nem kell mást tenni, mint meglátogatni az Ad Settings (hirdetésbeállítások) oldalt, ahol egyrészt láthatunk némi alap információt, hogy mit tud rólunk a Google, másrészt egy hosszú listából mazsolázva szűrhetjük ki azokat a dolgokat, amikre egyáltalán nem vagyunk kíváncsiak.
A több tucat lehetőséget a Google a netes tevékenységünk alapján állítja össze, és bármelyikre kattintva nemcsak azt az információt kapjuk meg, hogy miért gondolja úgy a keresőóriás, hogy számunkra ez releváns lehet (lásd: filmek esetében sokszor néztünk előzeteseket a YouTube-on), de akár ki is kapcsolhatjuk az adott témára vonatkozó hirdetéseket, így elkerülhető, hogy a rendszer még az új telefonunk beszerzését követően is mobilok hirdetéseivel bombázzon.
A Hirdetésbeállítások között ugyan az összes lehetséges opció kikapcsolható, ugyanakkor naiv gondolat lenne azt hinni, hogy ezzel megszüntetjük a hirdetéseket. Ha vesszük a fáradtságot, hogy mindenhol lekattintsuk a Turn Off opciót, azzal csak azt érjük el, hogy a jövőben csak olyan hirdetések jelenjenek meg a böngészőnkben, amiknek semmilyen relevanciája nincs – és ez nem feltétlenül jó dolog.