A Facebook új tooljával a felhasználók jobban meg tudják szűrni, hogy milyen hirdetések kerüljenek a hírfolyamukba – a social media-óriás szerint ezzel elérhetik azt, hogy az emberek megbecsüljék és hasznosnak tartsák a feedben megjelenő hirdetéseket, minthogy letiltsák őket.
A mai napon bevezetett Ad Preferencesben pontosan állíthatjuk be érdeklődési körünket – így a Facebook nem szimpla adatok szerint fogja megjeleníteni hirdetéseit, hanem érdeklődésünk alapján.
Az, hogy a hirdetések a megfelelő emberekhez jussanak el, a Facebook számára is kulcskérdés, hiszen vannak jól összerakott, valóban hasznos támogatott tartalmak, ám ha nem ezek jutnak el a felhasználókhoz, hanem azok, melyek nem érdeklik őket, egy idő után a hirdetett kontent zavaróvá válik és az emberek inkább az összes hirdetést letiltják. Ezzel pedig egy fél sem jár jól.
A Facebook az Ipsos MORI-t bízta meg egy felméréssel, hogy tisztában legyen azzal, hogy az emberek miért is használnak ad blockereket – összesen 2000 embert kérdeztek meg 6 országból (USA, UK, Franciaország, Németország, Brazília, India), az eredmények szerint pedig az emberek 69 százaléka azért nem akar hirdetést látni az oldalán, mivel azok a legtöbb esetben bomlasztóak, főként azok, melyek lassítják az oldalakat, hangosak, felugranak vagy rossz minőségűek.
Az új tool tiszta lapot is jelent. Azok a felhasználók, akik blokkolták a hírtartalmakat a Facebook feedjükben mostantól ismét láthatják.
Hogyan állíthatjuk be? Keressünk egy hirdetést feedjünkben (nem lesz nehéz), majd jobb oldalt kattintsunk rá a Miért látom ezt? menüpontra, ahol pedig rákattinthatunk A hirdetéstípusok beállításainak kezelése menüpontra.
Forrás: Adweek