Egy jelentés szerint fiatal TikTok-felhasználók az Egyesült Királyságban 89 millió alkalommal néztek meg olyan videókat, amelyek halálos és illegális testépítő szereket hirdetnek.

A Center for Countering Digital Hate (CCDH) TikTok’s Toxic Trade (TikTok’s Toxic Trade) című jelentése a testépítő szerek népszerűsítésével és a fiatal férfiakat célzó mérgező tartalom növekedésével foglalkozik.

A jelentés azt sugallja, hogy a tartalom a férfiak irreális fizikumára ösztönöz, amelyet a toxikus férfiasság felerősít, és befolyásolja a fiatal fiúk és férfiak önbecsülését.

A kutatók azt találták, hogy az Egyesült Királyságban a felhasználók csaknem 117 millió alkalommal tekintettek meg szteroidokat és hasonló drogokat reklámozó hashtageken elhelyezett tartalmakat az elmúlt három évben. Ezekből a megtekintésekből 89 millióan 18 és 24 év közötti fiatal férfi.

Az Egyesült Államokban az anyagokat népszerűsítő videókat három év alatt 587 millió alkalommal tekintették meg minden korosztály számára, ebből 420 millió alkalommal a 18 és 24 év közötti felhasználók.

Az eredmények egy szélesebb körű tanulmány részét képezik, amely a TikTok problémáját vizsgálja a veszélyes és illegális drogok népszerűsítésével kapcsolatban, amelyek a tizenéves fiúkat és fiatal férfiakat célozzák.

A CCDH kutatói olyan videókat vizsgáltak, amelyek tartalmat hirdettek és olyan videókat találtak, amelyek a szteroidok és szteroidszerű gyógyszerek három osztályának értékesítésével kapcsolatosak: anabolikus-androgén szteroidok, peptidek és szelektív androgénreceptor-modulátorok (SARM-ok).

A kutatók azt találták, hogy a kapcsolódó hashtageken közzétett tartalom gyakran népszerűsítette a dopping-használatot és alábecsülte a lehetséges kockázatokat. Egyes videók például arra ösztönzik a nézőket, hogy ne aggódjanak, és „mondják azt a szüleiknek, hogy csak vitaminok”.

A jelentés olyan webhelyeket is azonosított, amelyek TikTok influencereket használtak szteroidszerű gyógyszerek értékesítésére – az egyik brit székhelyű cég olyan SARM-gyógyszert reklámozott, amelynek értékesítése illegális az Egyesült Királyságban, és egészségügyi problémákat okozhat.

A szteroidok és drogok promóciós partnerségen keresztül történő promóciójában részt vevő influenszereknek összesen 1,8 millió követője van, és az eladások 30 százalékát kitevő jutalékot kaphatnak.

A CCDH azt kéri, hogy a TikTok tartsa be saját közösségi normáit, és átláthatóságot biztosít a vizgsálatokat végzők számára, hogy megtekinthessék az arra vonatkozó adatokat, hogy a platform legfiatalabb, 18 éven aluli felhasználói közül hányan néznek káros tartalmat.

A Tiktok nem kommentálta a vizsgálatot.

Forrás: The Guardian