Mióta a Twitter elindult, teljes egészében a szövegekről szólt, de idővel újabb formátumok is megjelentek a felületen. A legutóbbi ilyen a 6 másodperces videó applikáció volt, a „Vine”. Az Apple mobil operációs rendszerében két éve elérhető a funkció, amellyel iPhone készülékről közvetlenül lehet képeket tweetelni. A múltban rá kellett kattintanod egy tweetre, hogy megnézhesd a benne lévő médiumot. Nemrég azonban érkezett az új funkció: a képek és videók már közvetlenül a hírfolyamban megtekinthetőek, kattintás nélkül – írja a JeffBullas.com.

Így néz ki:

A-Simple-Tip-to-Double-Engagement-on-Twitter-

Ahhoz, hogy ez a funkció működjön a „pic.Twitter.com” használatával (amint a fenti képen látható) kell feltöltened a képeidet vagy Vine videóidat (lásd alább).

A-Simple-Tip-to-Double-Engagement-on-Twitter-vine

Twitter szokásaink közé tartozik, hogy megfeledkezünk a videókról és a képekről, pedig van néhány jó ok arra, miért lenne érdemes elkezdeni ezek használatát.

Változtass a Twitter szokásaidon!

Mióta a Twitter bemutatta az új funkciót, néhány felhasználó jelentős növekedést tapasztalt az elköteleződésben. Ez több újraosztást (retweet), több „kedvencnek” jelölést (favourite), több említést (mention) és több megosztást jelent.

A Buffer indított néhány tesztet és analitikát e változás hatásainak mérésére és a következőket fedezte fel:

  • A képes tweetek 89%-kal több „kedvencnek” jelölést kaptak
  • A képes tweetek 18%-kal több kattintást kaptak, mint a kép nélküliek
  • A képes tweetek 150%-kal több újraosztást értek el

Ez nem azt jelenti, hogy minden egyes tweetedben szerepelnie kell egy képnek. Ám okosan használva beépíthetőek a tartalomstratégiádba. Az elköteleződés növelése Twitteren egy nagyon hatékony taktika lehet az eladások és a forgalom hajtásához.

Hogyan használd a Twitter képeket?

Ez a változás ígéretes a Twitter számára és a márkáknak is. Még a rendkívüli hírek (breaking news) hatását is felerősítheti.

Hogyan használta ki eddig néhány üzlet és márka a Twitter új funkcióját?

Nokia

A Nokia így alkalmazza az új média funkciót:

Nokia-Twitter

The Atlantic

Az olyan publikációk, mint a “The Atlantic“, a híreket gazdagítják a segítségével.

Atlantic-Twitter

Waitrose

A Waitrose szupermarket is él az új lehetőséggel.

Waitrose-Twitter

Sephora

A Sephora reklámcélokra használja a funkciót.

Sephora-Twitter

Úgy tűnik, hogy a Twitter monetizálása nagy hajtóerő e változás mögött. A veszélye is megvan azonban: a tweetjeid könnyen puszta hirdetési folyammá válhatnak.

Mit gondolsz? Hogyan használnád az új, hírfolyamban megjelenő Twitter képeket?