Ha valaha is dolgoztál email, hírlevél fejlesztésén, tudod, hogy a kódolás nem áll meg azon a ponton, amikor azt gondolod, a dizájn jól mutat a böngészőben. Valójában nem néz ki megfelelően az összesben (Firefoxban, Chrome-ban, Internet Explorerben és Safariban). És azt se felejtsük el, hogy az email nem feltétlenül jelenik meg nagyszerűen minden mobil eszközön, amelyen potenciálisan megnyitható. Lehet az telefon, tablet, iPod és bármi más, amit éppen megálmodnak. A professzionális email dizájnt csak akkor szabadna jóváhagyni, ha minden email kliensen (Outlook, Lotus Notes, Gmail, stb.) és minden eszközön ellenőrizték – írja a Business2Community.
Miért kell minden eszközön és email kliensben ellenőrizni? Ez kissé túlzás, nem?
Azért kell olyan sok ellenőrzést végezned, mert az eszközök, böngészők és email kliensnek minden kombinációja más eredményt hoz létre, azaz másképp jelenítik meg az emailt. Így például az Outlook támogatja az emailek tagekkel való stilizálását, a Gmail nem. Utóbbi viszont támogatja a vertikális tartalomigazítást, az Outlook nem. A margókat minden Outlook verzió támogatja, kivéve az új felhőalapút, az Outlook.com-ot. A minimum és maximum szélességek nem támogatottak az Outlookban, de nagyszerűen működnek az Apple Mailnél és iPhone-on vagy iPaden. Ha nagyméretű háttérképeket fogsz használni, ezt jól kezeli majd az Outlook 2000 és 2003, de az Outlook 2007, 2010 és 2013 már nem. Kattintsatok ide egy hasznos táblázatért!
Tippek és trükkök email programozáshoz:
Alább az email kódolásnál hasznos néhány tippet és trükköt olvashattok a Litmus infografikájából, amely vezető szerepet tölt be email tesztelés és analitika terén. Ezek segíthetnek a leggyakoribb kódolási problémák megoldásában.
- Bizonyos médiaformátumok nem mindig működnek az emailben, köztük a videó, a flash, a JavaScript és a kérdőívek.
- A háttérképeket az Outlook 2007-es és későbbi verziói nem támogatják. Ne használj ilyeneket!
- Használj abszolút linkeket a relatív linkek helyett képek és weboldak URL-ek esetében is!
- Állítsd be a képhatárokat „0”-ra, ha kék határvonalat látsz körülöttük!
- Válassz gyakran használt képformátumot, mint amilyen a GIF vagy a JPG!
- Tüntesd el a képek közötti üres sorokat a következő kódolással: line-spacing=”0” és style=”display:block;”!
- Gyakori betűtípust használj, amelyet a feliratkozód feltelepített a számítógépén!
- Kódold minden cella magasságát és szélességét egy táblázatban, hogy tükrözd a teret, amit elfoglalnak! A redundancia itt nem számít.
- A táblázatokat „table tagekkel” kódolj „div tagelés” helyett!
- Távolítsd el az üres tereket, ha már minden mást kipróbáltál az elemek között!
- Használd az „align” és „valign” kódokat a tageknél!