Most bemutatjuk nektek azt a folyamatot, amely során egy stratégia mentén gyűjtheted a lájkokat Facebook oldalad számára. Következzen a hat lépés a JonLoomer.com – tól.

1. Használd fel a Graph Search találatokat!

A Graph Search nagyszerűen használható arra, hogy többet tudj meg a rajongóidról. Először is indítani kell egy keresést, például így:

„Pages liked by people who like Jon Loomer Digital and Mari Smith.”

facebook-graph-search-pages-liked-two

A cikk szerzője azt ajánlja, hogy a lehető legnagyobb hasonló profilú oldallal párosítsd a sajátodat kereséskor, hogy megnézhesd az átfedést. Ezután írd le azokat, amelyeket az első oldalon hoz ki eredményként. Majd folytathatod a folyamatot újra és újra. A következőkben indítható egy másik keresés:

„Favorite Interests of people who like Jon Loomer Digital and Mari Smith.”

facebook-graph-search-favorite-interests

Itt a rajongók érdeklődési körére kell fókuszálni, ezért fontos kiszűrni mindent, ami nem releváns.

2. Mentsd el a közönségedet a Power Editor segítségével!

Hozz létre egy „mentett közönséget” (Saved Audience) a Power Editor hirdetés – és kampánykezelőben! Add hozzá az oldalakat és az érdeklődési köröket, amelyek az előző körben átjutottak a rostán!

facebook-power-editor-precise-interests-saved-audience

Nem célszerű hashtageket is használni, mert akkor olyanokat is megcélzunk, akik csak nagyjából kapcsolódnak az oldalakhoz és érdeklődési körökhöz, de nem feltétlenül. Az országra, nemre és korra vonatkozó besorolást azonban szabadabban lehet kezelni. Például:

  • Kor (Age): 20 éves és idősebb
  • Nem (Gender): férfi és nő
  • Ország (Country): Amerikai Egyesült Államok, Egyesült Királyság, Kanada, Ausztrália, Portugália és Brazília

A szerző azért ezeket az országokat választotta, mert ezek jelennek meg a Facebook Insights adataiban. Tehát arra fókuszálj, honnan érkeznek a rajongóid, kiket érsz el és kik mutatnak elköteleződést a tartalmad iránt.

Van lehetőség arra is, hogy például csak angolul beszélő embereket válasszunk.

Ezen a ponton „elkészült” a „mentett közönség”. Később még szükség lesz rá!

3. Hozz létre a meglévőhöz hasonló közönséget!

Valószínűleg már megvan a „saját közönséged” (Custom Audience). Ehhez az email listádat kell feltöltened (vagy egy vásárlói listát) a Power Editor kezelőbe, hogy ezeket az embereket célozd meg a hirdetéseiddel, függetlenül attól, hogy a rajongóid-e vagy sem.

A meglévőhöz hasonló közönség (Lookalike Audience) létrehozásához ki kell emelned a már létező közönségedet és a „Create Similar Audience” gombra kell kattintanod, amely létrehoz egy hasonlót.

facebook-similar-audiences

Ezután a hasonlóság alapján létrehozza a felhasználók azon 1 százalékának csapatát, akik hasonlítanak a saját közönségedhez.

facebook-create-similar-audience

Ezt érdemes megcsinálni minden egyes országban, amely a szélesebb közönségedhez passzol. Egyelőre pedig ezt az új közönséget is félretehetjük.

4. Jöhetnek a szponzorált sztorik!

Indíts két különböző kampányt a Power Editorban! Ezt a kettőt kell választanod:

  1. „Page Like Sponsored Story – Similar Pages and Interests”
  2. „Page Like Sponsored Story – Lookalike Audiences”

Hozz létre egy hirdetést mind a kettőben széles lefedettséggel. A szerző a következőket állította be:

  • Megjelenés (Placement): az egész Facebookon
  • Ország (Country): Amerikai Egyesült Államok, Egyesült Királyság, Kanada, Ausztrália, Portugália és Brazília
  • Kor (Age): 20 év felett
  • Kapcsolatok (Connections): felhasználók, akik még nem kapcsolódnak a „Jon Loomer Digital”-höz

Minden más esetben maradhat az alapértelmezett beállítás.

Ezután futhatnak a szponzorált sztorik a megfelelő áron és a megfelelő ideig ahhoz, hogy tanulhass az eredményekből. Később megnézzük ezeket!

5. Hozz létre egy „like gate” ajánlatot!

Először is egy sztenderd Facebook hirdetésre lesz szükséged, amely ugyanazokat a közönségeket vonzza majd be, amelyek létrejöttek az előző lépésekben. Itt van az a hirdetés, amelyet a cikk írója hozott létre:

ebook-facebook-ad

Ha a hirdetésre kattintanak ahelyett, hogy azonnal lájkolnának, egy Facebook tabra vezeti őket a link, ahol azt kérik tőlük, lájkolják az oldalt, hogy hozzájuthassanak az ingyenes e-könyvhöz.

Valami hasonlót próbálj ki te is! Gondold át, mit tudsz felajánlani, ami eléggé értékes ahhoz, hogy cserébe egy lájkot kapjon az oldalad! A szerző a ShortStack szolgáltatását használja ilyen „likegate” ajánlatok létrehozásához.

Emlékeztetőül: külön kampányt indíts a „hasonló” (lookalike) közönségednek és egy másikat a hasonló oldalakra és érdeklődési körökre nézve!

6. Optimalizálj!

Ha még nem kezdted el használni az új Facebook hirdetési jelentéseket, most vágj bele! Nagyszerű eszköz, amely könnyebbé teszi a hirdetések kezelését (és még pénzt is spórolhatsz vele).

Most három jelentést kell létrehoznod, amelyek segíthetnek látni, mi az, ami működik. Mindháromnak meg kell szűrnie azokat a kampányokat, amelyeket elindítottál. A különbség abban van, hogy mit választasz ki a „Data Breakdown” beállításoknál.

Mivel ezekből az opciókból csak egyet választhatsz, hármat kell létrehoznod:

  • Kor és nem (Age&Gender)
  • Ország
  • Elhelyezés

Majd szerkesztened kell a következő oszlopokat:

  • „Data Aggregation: Campaign and Ad”
  • „Delivery & Spend: Frequency and Spend”
  • „Clicks: Nothing”
  • „Actions: Page Likes”
  • „Cost per Action: Cost per Page Like”

Ha úgy látod az információk beérkezését követően, hogy a hirdetések nem válnak be, egyszerűen csak hozz létre új, szintén optimalizált elemeket és próbálkozz újra!

Ennyi lenne! Ti még mit adnátok hozzá?