Az álhírek és a gyűlöletkeltés miatt nem hirdet a Facebookon North Face, a Patagonia vagy a Rei márka, de a kezdeményezést a Mozilla vagy az Upwork nevű álláskereső oldal is támogatja, és egyre több cég csatlakozik a felhíváshoz. 

A #StopHateForProfit, mozgalmat jogvédő szervezetek és az Rágalmazás elleni liga hívta életre, a márkák pedig kiállnak amellett, hogy az emberek kerüljenek előtérbe a profit helyett.  A cégek többsége átmenetileg hagyja csak el a Facebookot, hogy kifejezze szolidaritását a polgárjogi mozgalmak mellett, és felhívja a Facebook figyelmét, hogy változtatni kell a gyakorlatán, ami nagyon sok esetben hátrányosan különbözteti meg a fekete közösséghez tartozó felhasználóit. A mozgalomhoz Nancy Pelosi házelnök is csatlakozott, és elmondta, hogy a nagy cégeknek igen is nyomást kell gyakorolni a közösségi média óriásvállalatára, ha kell akkor ilyen drasztikus pénzmegvonással. 

A North Face az egyik legnagyobb cég, ami csatlakozott a felhíváshoz, ők a facebookos és instagramos hirdetéseket teljesen törölték, de organikus tartalmakat posztolnak majd, vagyis teljes egészében nem hagyják el az oldalt, pénzt viszont nem hagynak ott. A North Face anyavállalata azt közölte, hogy a többi márkájuk is megfontolja, hogy kövessék a példát, vagyis hasonló döntést hozhat a Vans, Timberland vagy a Dickies is. 

Forrás: CNN