Egy új kezdeményezés arra szólítja fel a felhasználókat, hogy hanyagolák a közösségi média felületeket.
Idén először hirdették meg a Scroll Free Septembert, melynek lényege, hogy a résztvevők egy hónapon keresztül nem használják a közösségi médiát. Az akció mögött a Royal Society For Public Health (RSPH) áll.
A kezdeményezés az öt legnagyobb spocial media platformra, a Facebookra, Instagramra, Snapchatre, Twitterre és YouTube-ra szól, és eddig hivatalosan 2000-en vesznek részt benne, habár a szervezők szerint a valós résztvevők száma elérheti a több tíz- vagy százezret is.
A program célja, hogy a résztvevők egy hónapon keresztül kikerüljék a közösségi média káros hatásait, melyek között szerepel a szorongás, depresszió, rossz testkép, zaklatás, alvászavarok és az örökös félelem attól, hogy a felhasználó lemarad valamiről (Fear of Missing Out – FOMO).
A szervezők szerint a közösségi médiának rendkívül sok előnyös hatása is lehet mentális egészségünkre és jólétünkre, de ehhez megfelelően kell azt használnunk.
Az utóbbi időkben maguk a social media platformok is elkezdtek dolgozni azon, segítsék a felhasználókat abban, hogy azok tudatosabban használják a felületeket és ne váljanak függővé. Így például már az Instagramon, Facebookon és YouTube-on is láthatjuk, hogy mennyi időt töltünk rajtuk.
Már a YouTube is mutatja, mennyi időt töltünk videók nézegetésével
A Facebook és az Instagram is megmutatja, mennyire vagyunk függők
Forrás: Sky News