A vendéglátóipar – és azon belül is a gyorsétterem hálózatok – az elsők között voltak, akik igyekeztek megismerni és kiaknázni a közösségi média nyújtotta előnyöket. Szép lassan megjelentek a legnagyobb márkák rajongói oldalai, amik nagyon hasznos, kvázi oktatóanyagot bocsátottak a kishalak rendelkezésére.

A Fast Food Zone évről évre megvizsgálja, hogy a legnagyobb nevek közül ki teljesített és szerepelt a legjobban közösségi hálókon, ehhez természetesen nem csupán Facebook oldalukat, de Twitter, Youtube és LinedIn csatornáikat, tevékenységüket vette górcső alá. Ennek eredményeképpen következzen alább az idei Fast Food TOP5, azaz a közösségi médiában legjobban szereplő gyorsétterem láncok listája!

1. McDonalds 

A világ vezető gyorsétterem hálózata gyakorlatilag mindenhol jelen van, Facebookon világszerte 27, Twitteren közel egy millió követővel rendelkezik!

img11

2. Subway 

A Subway közvetlenül a McDonalds mögött ért célba, nemzetközi Facebook rajongói oldalát több mint 20 millióan követik, Twitteren is közel egy millióan figyelik bejegyzéseiket. A Subway egy külön díjat is elnyert, amit pedig következetes tartalomszolgáltatásával érdemelt ki.

img22

3. Taco Bell

Az amerikai gyorsétteremlánc a legnagyobb elkötelezettségi rátával büszkélkedhet, példának okáért több mint 90.000 lájkot tudott produkálni egyetlen posztjával, ami egy újonnan bevezetésre kerülő fogásukkal volt kapcsolatos.

img32

4. Dunkin’ Donuts

Az amerikaiaknak a fánk és a kávé együtt olyan, mint nekünk a benzin. Különösen Facebookon produkálnak nagyon erősen, mivel nagyon ügyesen vonják be közönségüket a kommunikációba.

img41

5. Chick-fil-A

A csirkehússal taroló étteremlánc bebizonyította, hogy egy kis filozófiai vita sosem árthat az üzletnek, s villámgyorsan építette fel félelmetes, több mint 6,5 milliós rajongótáborát Facebookon.

img51

A lista az alábbi franchise-okkal folytatódik:

6. Burger King

7. KFC

8. Krispy Kreme

9. Dairy Queen

10. Wendy’s