A Facebook és az Instagram tulajdonosát a júliusig tartó három hónapban a reklámeladások zuhanása jellemezte, ami a cég történetének első éves árbevétel-csökkenését okozta. A Meta teljes bevétele 1%-kal 28,8 milliárd dollárra (23,7 milliárd GBP) esett vissza, de a vállalat kivédte a felhasználók számának csökkenését.
Elemzők attól tartanak, hogy a vállalat növekedése évek óta tartó nagy nyereség után most tetőzött, és ezután csak lejjebb fog menni. Az olyan riválisok, mint a TikTok, aláásták a népszerűségét, miközben egyre több cég verseng a hirdetőkért.
A Meta, amely jellemzően a globális hirdetési piac több mint 20%-át birtokolja, arra figyelmeztette a befektetőket, hogy a hirdetéseladások valószínűleg ismét visszaesnek az elkövetkező hónapokban, mivel az e-kereskedelmi kiadások csökkennek a világjárvány miatti fellendülés miatt, és a vállalatok aggódnak az infláció és az ukrajnai háború miatt, elkezdtek óvatosabban költeni.
Mark Zuckerberg, a Meta főnöke elmondta, hogy a cég a következő évben „folyamatosan” csökkenti a munkaerő-felvételét, válaszul a visszaesésre és a vállalat azon tervére, hogy a beruházásokat új területekre, köztük a virtuális valóság platformjára, a Horizonra helyezi át, annak érdekében, mivel szerintük a metaverzum a legnagyobb növekedési lehetőség.
Forrás: BBC