Az Experian 2013-as email marketing tanulmánya szerint az email tárgy mezőjének kitöltési módja nagyban meghatározza, hogy a címzett megnyitja-e az üzenetet vagy sem – írja a Marketing Pilgrim.

A felmérés szerint a személyre szabott tárgysorok 26%-kal magasabb megnyitási arányt produkálnak, mint a nem személyre szabottak (19,4% előbbi esetben szemben az utóbbival, ahol a kreatív tárgy nélkül 15,4% az eredmény).

Experian-Email-Marketing-Tests

Mindez jó hír, csak, hogy a marketingesek 70%-a nem alkalmaz személyre szabott emaileket. Sok információt gyűjtenek a vevőkről, például a születésnapjukat és a nemüket, illetve 23% még mobil számot is kér. 2012-ben ez csak 13% volt.

Ami viszont erőteljes trend, az a reszponzív dizájn és ezzel együtt az emailek, amelyek alkalmazkodnak a képernyőhöz. Ez elképesztően fontos, hiszen egyre több és több ember használja emailek olvasására és vásárlásra a mobilját.

Experian-Responsive-Email

Egy másik trend a felugró ablakok alkalmazása, amelyekkel a kereskedők a hírlevélre történő feliratkozásra ösztönzik a weboldalukra látogatókat. Legalábbis 47%-kuk igyekszik így, ami 107%-os emelkedés a tavalyi számokhoz képest.

Az Experian vizsgálta a közösségi média beágyazását is az email üzenetekbe.

  • az ügyfelek 33%-a használta a „pin” gombot az emailekben
  • 43% használta a „like” gombot
  • 21% használta a „tweet this” gombot
  • 15% engedélyezi a közösségi megosztást a vásárlási folyamat közben

A Pinterest és az Instagram mutatta a legnagyobb növekedési arányokat. A marketingesek 39%-a használ már Instagram fotókat az emailjeiben, míg 2012-ben még nem is volt elegendő reakció, amit mérni lehetett volna.

A tanulság: még nem használjuk elég ügyesen az emailt. Még mindig ez a legjobb módja annak, hogy a böngészőből vásárlót varázsoljunk, de egy kicsivel több erőfeszítést kell beletennünk a személyre szabott üzenetekbe, amelyek rezonálnak a vevőinkkel.