Az angolszászok a Halloweenra készülődvén elkezdték tervezgetni, milyen jelmezt viselnek majd. A Jezebel szúrta ki, hogy a Walmart a teltkarcsú nőket simán lekövérezte a honlapjukon. Fogalmazhattak volna például úgy, hogy jelmezek Plus Size hölgyeknek, de ők inkább a „fat” jelzőt használták, amit a legnagyobb jóindulattal sem fordítanánk ducinak – inkább kövérnek.
A közösségi médiában persze ráharaptak a dologra, főleg a Twitteren rengeteg ellenszenvet váltott ki a dolog. A legtöbben bunkónak hívják az áruházat, és hüledeznek, ez ebben a formában hogyan is kerülhetett ki a weboldalra.
Are you effing KIDDING me, @Walmart? A section for "fat girl costumes"? WHAT THE HECK IS WRONG WITH YOU PEOPLE? #rude #inappropriate #haters
— Andrea B (@goodgirlgonered) 2014. október 27.
Jesus, @Walmart actually has a 'fat girl costumes' page. Really, @Walmart? One more reason among hundreds that I'm glad I don't shop there.
— Sara Ryan (@foodstuffsnati) 2014. október 27.
@Walmart @WalmartCOM @WalmartNewsroom you should be ashamed of the costume section online called "fat girl costumes". Pathetic.
— Norma McReedus (@NormaMcReedus) 2014. október 27.
"Fat Girl Costumes"? Really, @Walmart? Who thought that would be an appropriate title for a public sales page? Come on.
— kristen garris (@kristengarris) 2014. október 27.
A Walmartnak nem ez az első esete, hogy a plus size nőkkel finoman szólva is rosszul kommunikál. A Business Insider emlékeztet arra a tavalyi esetre, amikor a cég weboldalán ugyanannál a ruhánát két, teljesen más színnel jellemeztek. A nagyobb méretűnél azt írták, hogy „lamantin szürke”, míg a „standard” méretnél ugyanaz az árnyalat a kedvesebb, „dark heather grey” fantázianevet kapta.
What the. Plus sized women get "Manatee Grey" while standard sizes are "Dark Heather Grey." @Target #notbuyingit pic.twitter.com/nzHNYoytnp
— Susan Clemens (@suZen) 2013. április 3.