A Dove nemrég tette közzé legújabb 3 perces reklámját a YouTube-on, amely egy életre szóló leckét ad arról, hogyan látjuk magunkat ahhoz képest, ahogyan mások látnak minket. Az igazság az, hogy megéri időt szánni a videóra – írja a Mashable.

Egy korábban a San Jose-i rendőrségnek dolgozó törvényszéki rajzművész találkozott egy sor nővel és arra kérte őket, írják le a kinézetüket. Közben egy függöny mögött ült, nem láthatta őket. Jelezte nekik, hogy minden apró részletre térjenek ki: a hajhosszra, az arcuk szerkezetére, a legjellemzőbb vonásaikra. Ezután felvázolt minden résztvevőt a saját leírásuk alapján.

A különös felmérés előtt minden nőt megkértek arra, hogy ismerkedjen össze egy másik résztvevővel is. A művész így azt is mondta nekik, hogy írják le az általuk újonnan megismert hölgy arcát is.

A videó végén a művész felfedi a két rajzot – egyet, amely a résztvevő saját, és egyet, amely a partner leírása alapján készült.

A Dove így kommentelte új alkotását: „A nők önmaguk legrosszabb szépség kritikusai. Mindössze a világon élő nők 4 százaléka gondolja magáról, hogy gyönyörű… úgy döntöttünk, hogy elvégzünk egy társadalmi kísérletet, amely felfedezi, hogyan látják a nők saját szépségüket ellentétben azzal, amit mások látnak.”

Amikor fizikai jellemzőkről van szó, a nők tehát hajlamosak kritikusabbak lenni önmagukkal, mint amennyit megérdemelnének.

És mi a helyzet a férfiakkal? Hogyan írná le magát egy átlagos pasi? És mennyiben változik ez az összegzés, amikor egy nő ítéli meg a külsejüket? A New Feelings Time paródiájából kiderül a válasz.

Nem lőjük le a poént, de elöljáróban annyit hozzáteszünk, hogy a nők bizony még keményebb bírák a férfiak fizimiskáját illetően, mint a sajátjuk esetében.