A Foursquare új funkciókkal bővítette a honlapját: helyszínszűrőkkel. A funkció már éles (megnézhetitek a foursquare.com/explore oldalon) és a Foursquare azt mondja, hogy a következő lépésben a telefonodra is elérhetővé teszik – írja a The Next Web.
Többféle szűrőből választhatunk: „Akciók” (Specials), „Ahol még nem voltam” (Haven’t Been), „Barátok” (Friends), „Ár” (Price), „Nyitva van” (Open Now), „Mentett” (Saved):
Az “Akciók” és a “Mentett” kategóriák maguktól érthetőek. Előbbinek az a célja, hogy a Fourquare pénzhez jusson (azzal, hogy olyan ajánlatokat tesz, amelyekkel te spórolhatsz), utóbbi pedig személyes használatra van. A többi leginkább árfekvésre (az alapján, mennyit akarsz költeni), „becsekkolásokra” (a saját és a barátaid helyszíni bejelentkezéseire egyaránt) és a nyitvatartási órákra vonatkozik.
A Foursquare arról is tájékoztatott, hogy az ajánlások személyesebbé tehetőek, de ehhez be kell jelentkezni. A cég is ad néhány példát erre:
- Nézz meg éttermeket, ahol korábban még nem jártál (új kalandok!)!
- Nézz meg bárokat, ahova a barátaid szeretnek járni!
- Nézz meg helyeket, ahol megtakarítottál (vedd előre a to-do listádban)!
Továbbá azt is jelezte a Foursquare, hogy még „több opciót” indít majd útjára, de azt nem tudni, mikor. Valószínűleg a cég további szűrők bevezetésére utal, habár úgy tűnik, már mindenre gondoltak.
Ez a lépés a Facebook Graph Search kétlépéses verziójára emlékeztet minket. Ahelyett, hogy egy az egyben begépelnéd az egész keresésedet, egy alapvető kérdésre kell gondolnod, majd szűrnöd az eredményeket.
Szükségszerűen nincs is gond ezzel a megközelítéssel: vitathatatlanul megkönnyíti a felhasználók dolgát a használatkor. Kíváncsiak vagyunk, hogy ugyanígy működnek-e majd a szűrők mobilon is.