A Facebook új „egyéni közönség” funkciókat jelentett be, amelyek révén a hirdetők megcélozhatják azokat a felhasználókat, akik korábban már ellátogattak a weboldalukra vagy használták a mobil alkalmazásukat. Az új eszközök „hamarosan” elérhetőek lesznek limitált számú teszt partnerek számára, globálisan pedig a „következő hónapokban” – írja a The Next Web.

Azoknak, akik nem tudják: a Facebook „egyéni közönség” funkciója tavaly ősszel jelent meg, amely lehetővé teszi a hirdetőknek, hogy már meglévő vevőiket listázzák, és kizárólag nekik mutassanak hirdetéseket Facebookon. A most hozzáadott elem azt jelenti, hogy az asztali kliensen és mobilon csak azokat a hirdetéseket mutatják meg a felhasználóknak, amelyek eléggé érdekesnek találtattak ahhoz, hogy azon keresztül látogassanak el egy oldalra vagy nézzenek meg egy applikációt.

144527266-1-645x250

A Facebook a következő példával szemlélteti ezt:

„Egy bicikli kereskedő például elérhet olyan embereket, akik elkezdték megtervezni a bringájukat annak weboldalán, de végül nem vásároltak. Az egyedi közönségen keresztül a cég elérheti ezeket az embereket az asztali hírfolyamon keresztül és arra bátoríthatja őket, hogy fejezzék be a tervezést online. Vagy egy mobil utazási alkalmazás is mutathat hirdetéseket azoknak a felhasználóknak, akik letöltötték az applikációját, de egy ideje nem használták és ösztönözheti őket arra, hogy újabb utazást foglaljanak le az alkalmazáson belül.”

Az egyedi közönségek működnek minden Facebook hirdetési forma és targetálási lehetőség esetében, s a mobil alkalmazás egyedi közönségei is hasonlóak, de kifejezetten a mobil alkalmazás fejlesztőkre lettek szabva.

A Facebook elismeri, hogy ez a funkció hasonló a már létező marketing eszközökhöz, amelyek alkalmasak azon felhasználók elérésére, akik korábban interakcióba léptek adott weboldalakkal; valamint sok hirdető már használ harmadik feles eszközöket ugyanilyen célból a Facebook Exchange-en (FBX) keresztül. A cég azt várja a hirdetőktől, hogy különbözőképpen használják utóbbit és a weboldal, illetve mobil alkalmazás egyedi közönségeit: előbbi azoknak a hirdetőknek szól, akik nagyszámú termékekkel és közönséggel rendelkeznek, míg utóbbi azoknak az üzleteknek, amelyek általában nem harmadik féllel dolgoznak együtt.