A Facebook hamarosan új mérési adatokat kínál hirdetőinek, melyek segítségével az ügyfelek jobban átláthatják, hogy kampányaik hogyan teljesítenek a social media-platformon kívüli területeket – és mennyire térülnek meg offline.
A social media-óriási olyan cégekkel szerződött le a közös szolgáltatást illetőben, mint a Nielsen, az Oracle, a Visual IQ vagy a Neustar MarketShare.
A Facebook szerint az embereket központba helyező mérések számára a hirdető márkák sokkal pontosabb és akurátusabb eredményeket kaphatnak, egyfajta kitekintést a külvilágra, mely nem mindig valósolhatott meg az eddigi, csak Facebookra koncentráló adatokkal.
Brad Smallwood, a Facebook marketing alelnöke szerint a mérés már csak azért is bonyolult dolog, mivel mivel kicsit mindenki máshogy gondolkodik róla, mindenki számára mást jelent. Ha például valaki egy mobil alkalmazást hirdet, akkor leginkább az érdekli, hányan installálják is az appot és hányan használják a későbbiekben is. Ám a klasszikus hirdető tisztában akar lenni azzal, hogy melyik médium mennyit ér és mennyit éri meg költeni közösségi médiára, szemben az offline médiával, egyéb digitális médiával vagy televízióval.
A Nielsen Catalina lehetővé teszi a hirdetőknek, hogy méréseikkel lássák, hogy az online mérések milyen mértékben válnak konkrét termékvásárlásokká a Facebookon és az Instagramon keresztül. Az Oracle Data azt vizsgálja, hogy a terméket vásároló emberek láttak-e hirdetést a termékkel kapcsolatban vagy nem. A Visual IQ és a Neustart szolálgtatásai pedig azt fogják megmutatni, hogy a hirdetések közül melyik volt a legnagyobb hatással a vásárlóra, hogy fogyasztóvá váljon.
A Facebook az app fejlesztőknek is kedvezni fog. Ők a Mobile Measurement Partnersszel azt láthatják majd tisztábban, hogy mely hirdetésekből nem származtak elegendő mennyiségű kattintások. Vagyis ezzel ki tudják szűrni azt, hogy ki töltötte le orginál az appot, nem a fizetős hirdetést használna.
Forrás: Adweek