A Facebook alaposan megváltoztatja azt, milyen eseményeket fog ajánlani nekünk üzenőfalunkon. Eddig a közösségi óriás egy automatizált rendszer szerint ajánlott felhasználóinak programokat, feldolgozva a felhasználók és ismerőseinek érdeklődési körét. Ez marad is, mellé viszont olyan ajánlatokat is kapunk, melyekre az erre szakosodott Facebook-munkatársak hívják fel figyelmünket – egy algoritmus helyett.

Facebook Events

A Facebook erre szakosodott csapata a közelünkben rendezett események közül válogat, folyamatosan figyelve minden lokális eseményt, legyen szólva szórakozásról, családról, fesztiválokról, sportról, oktatásról vagy művészetről. A Facebook munkatársai ezen felül figyelik a helyszín elhelyezkedését és azt is, hány ember fér el a helyszínen. Azt nem fogják figyelembe venni, hogy az esemény vásárolt-e hirdetést, csak az számít, hogy a program mennyire érdekes és értékes. A politikai eseményekre nem fognak nagy hangsúlyt fektetni.

Aditya Koolwal, a Facebook Event produkciós menedzsere TechCrunchnak azt nyilatkozta, hogy az újításra úgy kell gondolni, mintha egy ajánlót biztosítanának a legmenőbb eseményekről, amik a hét folyamán vagy a hétvégén történnek.

A projektet egyelőre 10 amerikai városban tesztelik, a programokat pedig olyan helyi médiumokon keresztül figyelik, mint a Time Out New York vagy olyan applikációkkal, mint a Scout vagy Field Trip.

Forrás: Adweek