A legnagyobb videomegosztó szolgáltatásnak egyre nagyobb a konkurenciája – jön fel a Twitch, elindult az IG TV, a Facebook is mocorog – , így a YouTube-nak lépnie kellett, hogy a platform továbbra is vonzó legyen a népszerű tartalomgyártók számára. És ugyan mi lehetne vonzóbb a még több bevételnél, így a cég ezzel kapcsolatos újdonságokat jelentett be a VidConon.
Az első nagy változás a Sponsorship program kiterjesztése és átnevezése Channel Membershipre, aminek keretében a 100 ezer követővel rendelkező csatornák havi 5 dollárt kérhetnek el a követőiktől egy exkluzív tagságért. Ezért az összegért cserébe a nézők (a Patreonhoz hasonlóan) mindenféle előnyökben részesülhetnek, például egyedi hangulatjeleket és kitűzőket használhatnak a chatben, akár csak nekik szóló élő közvetítésekhez csatlakozhatnak, illetve teljesen exkluzív videókhoz férhetnek hozzá. A 100 000-es követőbázis persze elég magas kitétel, de a YouTube ígérete szerint hamarosan kiterjesztik a lehetőséget a szerényebb bázissal rendelkező csatornákra is.
A másik bevételt termelő funkció a különböző ajándéktárgyak értékesítésének lehetősége a Teespring merchandise közreműködésével. Ehhez az újdonsághoz már 10 ezer feliratkozó is elég (pedig pont fordítva kellene lennie), a csatornák pedig maximum 20 tárgyat kínálhatnak eladásra: például pólókat, pulcsikat, párnákat, bögréket és egyéb mütyűröket.
A termékek a videók alatt tűnhetnek fel, úgynevezett „virtuális polcokon”, így akár egy élő közvetítés közben is megtörténhet a vásárlás. Itthon viszont egyelőre hiába dörzsölik a tenyerüket a lelkes vloggerek, ez a funkció kezdésnek csak az Egyesült Államokban érhető el, bár a YouTube dolgozik azon, hogy a világ más részein is beindíthassa ezt a fajta értékesítést – csak előbb a Teespringhez hasonló partnereket kell találnia.
Forrás: Google