Ez a hét is sűrűn telt a social media világában. Egy játék meghódította a világot és hamarosan várja a hirdetőket is, a Google a karácsonyi időszakban gondolkodik, a Twitter pedig nagyban készül az amerikai elnökjelöltek kinevezésére.

Pokémon Go

A Pokemon Go alkalmazás elképesztő sikerét nem csak dollárjelek bizonyítják (A Nintendo piaci értéke hét milliárd dollárral nőtt piacra dobása óta), hanem más számok is. A Spredfadt felmérése szerint július 6-a óta Twitteren több mint 6,6 milliószor említették meg a játékot – a kommunikáció vasárnap éjszaka hágott a csúcsára, mikor is este 10 órakor percenként 130.000 tweet került ki az internetre percenként. A Pokemon Goról tweetelők 59 százaléka fiatal férfi.

A játék sikerét sok márka használta ki a Twitteren keresztül – kommunikációjukat itt nézheted meg!

Pokemon Go

A siker pedig hamarosan pénzzé válik. A Niantic ügyvezetője, John Hanke a Financial Timesnak árulta el, hogy hamarosan a jövőbeli hirdetők saját különböző power-upokat és más, a játékosok számára vonzó itemeket helyezhetnek el területükön, hogy azokat meglátogassák az applikáció felhasználói. Leegyszerűsítve a dolgot: a hirdetők hamarosan fizethetnek azért, hogy üzlethelyiségük felkerüljön a játék térképére olyan kellékekkel, amik mágnesként fogják vonzani a trainereket.

A hirdetések árát a látogatók alapján határozzák meg – hasonlóan a Google post-per-click stratégiájához. A siker biztos: egy pizzázó Amerikában 75 százalékos forgalomnövekedésről számolt be, miután a játék pokémonokat helyezett ez az étteremben. A Pokémon Go hirdetési lehetőségeiről itt olvashatsz bővebben!

Pokémon Go

Twitter

Sűrű héten van túl a Twitter is, mely a hét elején debütáltatta új, Watch Mode elnevezésű újdonságát, melynek célja az emberek minél hatékonyabb és gyorsabb tájékoztatása egy-egy kiemelt eseménnyel kapcsolatban. Az egyelőre csak iOS-en elérhető Watch Mode egy-egy videóra kattintással kapcsolódik be. Az eseményt követő videók hang nélkül futnak Twitter-feedünkben, ha pedig rákattintunk egy klipre, annak hangja is hallhatóvá válik és átirányít minket a rendszer egy új oldalra, még több tartalommal az érintett témában. A Watch Mode-ról bővebben itt olvashatsz!

Twitter Watch Mode

Ha már hírek és Twitter… A social media óriás bejelentette, hogy élőben fogja közvetíteni az elnökjelölt kijelöléseket mind a Demokrata, mind a Republikánus Párt oldaláról. A két négy napos rendezvényt a két médiaóriás az első perctől az utolsóig közvetíteni fogja. A republikánusok július 18-21., a demokraták pedig július 25-28 között választják meg a két elnökjelöltet. A közvetítésekben nagy szerepet fognak kapni a kijelöléssel kapcsolatos tweetek is. Az élő közvetítésekről bővebben itt olvashatsz!

Twitter elnökjelölt

A két kiemelkedő politikai eseményt a The Huffington Post 360 fokos élő közvetítéssel fogja követni. Erről itt találhatsz tovább információt!

Ezen felül még egy apró fejlesztés is napvilágot látott a Twitterrel kapcsolatban – mostantól 5 Mb-os gif-ek helyett akár már 15 megásakat is feltölthetünk. További információk a limit bővítéséről itt!

Facebook

A Facebook Live rajongói a hét elején filtereknek örülhettek. Végre tigrisnek maszkírozva is tudunk beszélni élőben a Facebookon! Hogy ez miért jó? Megtudhatod itt!

Facebook Live MSQRD

Fejlesztéseket üdvözölhettek a héten a Messenger felhasználói is. Az üzenetküldő program a iPhone 6S készülékek tulajdonságát kihasználva vezetett be új, apró de hasznos funkciókat, az Androidos felhasználók viszont még inkább örülhettek, hiszen ők az Instant Newst kapják meg a hét végétől kezdve. Ha van egy terület, ami különösen érdekel minket, vagy egy újságíró, akinek kedveljük cikkeit és követni szeretnénk írásait, mind a témát, mind az írót bekövethetjük, a Messenger pedig automatikusan közli le velünk a legfrissebb cikkeket a szerkesztőtől vagy a követett témában. Az Instant Article-cikkek tízszer gyorsabban töltődnek be, mint a normál webes cikkek. A két frissítésről itt olvashatsz bővebben. 

Messenger - Instant Article

 

Google

A Google is az Android-felhasználóknak kedvezett a héten – igaz, egy olyan fejlesztéssel, ami már túl régóta váratott magára: végre a Google Hangouts-on is tudunk videót rögzíteni és küldeni. Hogy miért is mondjuk, hogy túl régóta váratott magára a frissítés, megtudhatod innen!

Google Hangouts

Ám voltak ennél is érdekesebb újdonságok a Google-nál – a cég elkezdett felkészülni a karácsonyi időszakra. A Google a héten mutatta be a Showcase Shopping hirdetéseket, melyeknek célja, hogy abban az esetben is segítsék megtalálni a felhasználók számára a kívánt termékeket, amennyiben a keresősávba beütött kifejezés nem túl specifikus.

A Google szerint a keresések 40 százaléka pedig egyáltalán nem az: a felhasználók szeretnek úgy rákeresni a kívánt termékre mint “nyári ruha”, “fürdőszobai kiegészítő” vagy “bikini.” Az új formátummal viszont az ilyen általános keresőszavak is találhatnak konkrét termékeket, márkához kötve – itt maga a kereskedő dönti majd el, hogy milyen szavakhoz köti termékeit -, egy-egy felkínált termék képére rákattintva pedig külön oldalon találja magát, további információkkal és a márka további ajánlataival.

Google TrueView

Ezen felül további frissítések várhatók a TrueView háza táján és a Google az utazási hirdetőknek is kedvezni fog. További részletek itt!

YouTube

A YouTube-nál végre felbukkant néhány friss információ a YouTube TV-vel kapcsolatban, melynek bevezetése máig várat magára. Hogy valószínűleg meddig, megtudhatod itt!

youtube-tv

Snapchat

Végezetül pedig érdemes rákukkantani a Makeshake elnevezésű startup ötletére, mely a Snapchat sikerét használja ki, saját designerek által megrendelésre kreált geofilterekkel – meglehetősen borsos áron. A nagyszerű húzásról itt olvashatsz bővebben.

Snapchat - Makeshake geofilter 03