A piaci aggodalmakat csökkentheti az a hír, hogy a Facebook újra növelni tudta a felhasználói növekedését. Bár a bevételek növekedése 2022 első negyedévében lelassult, a  Facebook bizakodó maradt. 

A Facebook aktív felhasználóinak a száma átlagosan 1,96 milliárdot, ami éves szinten 4 százalékos növekedést jelent. A növekedés nagy része az ázsiai, csendes-óceáni térségből jött, és ez annyira szignifikáns, hogy elfedi azt is, hogy a Facebook napi használati aránya 2 millióval csökkent Európában, és csak enyhe növekedést tapasztaltak az Egyesült Államokban. Ez jelentheti azt, hogy ezeken a piacokon a Facebook elérte a maximumot, vagy legalábbis az optimális elterjedését, ugyanakkor azt is látni kell, hogy ezeken a piacokon még mindig rengetegen használják napi szinten az alkalmazást. 

Ami viszont beszédes, hogy a Meta egy ideje nem osztja meg, hogy az emberek mennyi időt töltenek az alkalmazásban, és ezt az az első negyedéves összefoglalóban sem hozta nyilvánosságra. Azok a szakértők, akik a sorok között olvasnak, azt mondják, hogy ez egyértelműen azt jelenti, hogy a TikTok vagy a Youtube ebből a szempontból veri a Facebookot. 

Forrás: Social Media Today