A maláj légitársaságnak ebben az évben két nagy katasztrófája is volt.

A Malaysia Airlines-nak kemény éve van. Egy MH370-es gép máricusban tűnt el, több mint kétszáz fővel – a repülőt hosszú hetekig keresték, eddig eredménytelenül. Az MH17-es járatot pedig most júliusban lőtték le Ukrajna légterében, az utasszállítón csaknem háromszázan voltak, és a tragédiát senki nem élte túl.

http://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-photo-malaysia-airlines-bangkok-thailand-july-wing-boeing-take-off-bangkok-international-airport-july-thailand-image42231385

Mivel az utóbbi esetet az ukrajnai konfliktushelyzet idézte elő, ezért a Malaysia Airlines igyekezte beindítani a PR-offenzíváját, hogy magát a tragédiát külön tudják választani a márkától.

Az Adweek írása szerint valószínűleg nevet fog váltani a légitársaság. A cég többségi tulajdonosa a maláj kormány, akik új befektetőket próbálnak magukhoz csábítani, amit megnehezíthet egy olyan brand, amihez légikatasztrófákat kötnek.

A légitársaság egyébként most is napi 360 járattal repül, körülbelül 50 ezer utassal.