A maláj légitársaságnak ebben az évben két nagy katasztrófája is volt.
A Malaysia Airlines-nak kemény éve van. Egy MH370-es gép máricusban tűnt el, több mint kétszáz fővel – a repülőt hosszú hetekig keresték, eddig eredménytelenül. Az MH17-es járatot pedig most júliusban lőtték le Ukrajna légterében, az utasszállítón csaknem háromszázan voltak, és a tragédiát senki nem élte túl.
Mivel az utóbbi esetet az ukrajnai konfliktushelyzet idézte elő, ezért a Malaysia Airlines igyekezte beindítani a PR-offenzíváját, hogy magát a tragédiát külön tudják választani a márkától.
Az Adweek írása szerint valószínűleg nevet fog váltani a légitársaság. A cég többségi tulajdonosa a maláj kormány, akik új befektetőket próbálnak magukhoz csábítani, amit megnehezíthet egy olyan brand, amihez légikatasztrófákat kötnek.
A légitársaság egyébként most is napi 360 járattal repül, körülbelül 50 ezer utassal.