A világ legnagyobb közösségi hálója egyre inkább kacérkodik azzal, hogy beszálljon a hírbizniszbe – erről árulkodik legalább is az az álláshirdetés, amiben a Facebook újságírókat kezd toborozni.

A cég Ausztáliában, az USA-ban, de világszerte is egyre inkább emberi erőforrásokra támaszkodna a hírek szolgáltatásában ahelyett, hogy algoritmusokra bízza az ilyen tartalmak felügyeletét. Ez a lépés logikus annak fényében, hogy az oldalt korábban már sokszor érte kritika amiatt, hogy álhíreket is beenged a felhasználók idővonalára, főleg a 2016-os amerikai elnökválasztás kapcsán.

„Olyan tapasztalt újságírókat keresünk, akik segítenek megtalálni a legfontosabb híreket. Az ideális jelöltnek jó érzéke van ahhoz, mik a releváns hírek és elkötelezett a legfrissebb történések iránt. Bizonyítottan képes nagy nyomás alatt dolgozni, megfelelő döntéseket hozni és együttműködni a partnerekkel, valamint a kollégákkal szerte a világban” – olvasható a cég álláshirdetésében.

Emellett a Facebook elkezd összeállni olyan hírszolgáltatókkal, akik még profibbá tudják tenni ezt a szolgáltatást – többek között a Dow Jones és a New York Times is valószínűleg partnerségbe fog lépni velük.

Forrás: Mashable