A nők 30%-kal kevesebbet keresnek ugyanabban a munkakörben, mint a férfiak. A világ írástudatlan embereinek körülbelül 64%-a nő. Közel 800 nő hal meg minden nap a terhesség alatt és a szülés közben jelentkező megelőzhető szövődmények miatt. Ez csak néhány elképesztő globális igazságtalanság, amelyet a UN Women, az ENSZ női tagozata összegyűjtött új honlapján, a HeForShe.org-on. A cél, hogy a nemi esélyegyenlőtlenséggel és a nők elleni erőszakkal szembeni harcra motiválják a férfiakat – írja az AdWeek.

A kampányért a Publicis Dallas felel, melynek keretében YouTube klipekben szólalnak fel férfiak a nőket támogatva. További inspiráció érdekében ismert emberek is felbukkannak közöttük, így például Matt Damon és Patrick Stewart, megosztva nézeteiket.

sddefault

Ez nem egy kockázatmentes megközelítés a UN Women számára, amely tavaly globális sikert ért el azzal az Ogilvy Dubai által kezelt kampánnyal, melyben megmutatták, hogyan is működik a Google automatikus kiegészítés funkciója a kereséskor [Nálunk is olvashattál róla magyarul.]. Néhányan azt gondolhatnák, hogy azzal, hogy férfiaktól érkezik az üzenet, nagyobb lesz az értéke – ezzel kicsavarva az elsődleges koncepciót. A Publicis azonban azt mondja, éppen a szokatlan stratégiában rejlik a kampány erőssége.

„A ’He For She’ egy egyedi női jogok kampány azon egyszerű okból, hogy nem női szemszögből közelítjük meg a problémát, és ez az, ami olyan erőteljessé teszi” – mondta Brad Roseberry, az ügynökség kreatív vezetője egy nyilatkozatban.

Az ok annál sürgetőbbé válik, mivel ezeket a tényeket sokáig „víz alá nyomták”. (A reklámiparnak természetesen szintén sok javítanivalója van a helyzeten, saját, mélyen rögzült nemi esélyegyenlőtlenségi perspektívái miatt.) Amint azt az új kampány egyértelműen kifejezi, a megoldáshoz szükséges hatalom gyakran a férfiak kezében van.