A Twitter felületét komolyan átszabják. Megjelennek a pinelhető tweetek (pinned tweets), melyek, akárcsak Facebookon, azt jelentik, hogy a kedvenc posztjaidat a profilod tetejére tűzheted. A legjobb tweetek (best tweets), azaz azok, amelyek a legnagyobb elköteleződést generálják, nagyobb méretben jelennek majd meg a többihez képest. A szűrt tweetek is megérkeztek, azaz kereshetővé válnak a sima szöveges formátumúak, valamint azok is, amelyekben fotók és videók vannak, és még az azokra adott válaszok (replies) is. Teljes szélességű fejlécképek lesznek (nincs több háttérkép), nagyobb profilképek (400×400) és végül, de nem utolsó sorban: reagálhatsz a tweetekre, retweetekre, említésekre és közvetlen üzenetekre valós időben is egy felugró értesítő mezőn keresztül – összegzi Kim Garst blogja.

How-to-Make-the-Most-of-the-New-Twitter

Bár még nem mindenkinél jelent meg az új felület, néhány héten belül az összes felhasználóhoz be fog futni. Ezért érdemes megnézni, hogyan lehet majd hatékonyan kihasználni az elköteleződés, a láthatóság és a márkatudatosság növelés érdekében.

1. A fejlécképed

twitter-screenshot-620x199

Ez a profilod legfontosabb része lesz, hiszen ezt látják meg majd elsőként az ide érkezők. Megfelelően kell reprezentálnia a márkádat és konzisztensnek kell lennie az üzenetével. Kérdezd meg magadtól: mit képvisel a márkám? Mik az értékeim? Milyen „érzetet” kelt a márkám? A fejlécképem kinézete és színei összességében illenek hozzá?

Néhány részlet, amit érdemes lehet szerepeltetni rajta:

  • a honlapod URL-je
  • egy „call-to-action” (CTA, pl. látogasd meg az oldalam egy ingyen letöltésért)
  • egy idézet
  • a logód
  • a Te vagy a kollégáid fotója
  • kép az üzletedről
  • egy véletlenül választott kép, amely a márkád kultúrájára vagy értékeire emlékeztet
  • egy „tanúsítvány” (egy ügyfél véleménye)
  • azon közösségi hálók ikonjai, ahol még jelen vagy
  • díjak vagy elismerések, amelyeket kaptál

2. A profilképed

Ideális esetben egy profi által készített fotónak kellene lennie, nem csak a céged logójának.

Az emberek más emberekkel akarnak kapcsolatba kerülni és nem a logóddal!

Emlékezz arra, hogy még ha a fejlécképeden ott is van egy fotó, a profilképed lesz az, amit a tweetjeid mellett látni fognak az emberek. Legyen személyes és érd el, hogy emlékezzenek rá!

3. Kitűzött tweetek

A kitűzés lehetőséget ad arra, hogy kedvenc vagy akár a legsikeresebb tweetjeidet helyezd el a profilod prominens részén – így akár a legutóbbi webináriumodat, blogbejegyzésedet vagy ajánlatodat is hirdetheted!

Minden márka megkedveli majd ezt a funkciót, ha egy kis extra promóciós lehetőséget keres és nem szeretné folyton csak újra tweetelni vagy retweetelni legfrissebb akcióját.

A változatosság azonban fontos: mindig új és különböző tweeteket tűzz ki, hogy fenntartsd az érdeklődést!

4. Még fontosabbá vált, hogy retweeteljék, amit írsz

Bármilyen formában érsz el elköteleződést, beleérve az egyszerű reagálást (reply), a kedvencnek jelölést (favorite) vagy a retweetet, a posztjaid óriásinak számító 22.5-es fonttal jelennek meg. Tehát, minden korábbinál fontosabbá vált, hogy elérd ezeket a reakciókat!

Néhány tipp a bejegyzéseid elköteleződésének növeléséhez:

  • említések használata
  • hashtagek használata (a hashtagekkel ellátott tweetek 16%-kal több retweetet érnek el, mint azok, amelyekben nincsenek)
  • kérdések írása
  • retweeteld mások posztjait Te is
  • optimalizáld a tweetek hosszát (a 71-100 karakter az ideális)
  • képek használata (amelyek mostantól kicsit nagyobb méretben és feltűnőbben láthatóak majd)
  • linkek használata
  • retweet kérése

És persze, ami a legfontosabb, hogy hasznos és eredeti tartalmakat tweetelj, olyanokat, amelyek kielégítik a követőid igényeit!

Te mit gondolsz az új Twitter profilról? Túlságosan is hasonlít a Facebookra vagy örülsz a változásnak?