Minél gyorsabban tölt be egy hirdetés és az ahhoz kapcsolódó weblap vagy videó, annál eredményesebb lesz – hangoztatták eddig az óriások, arra ösztönözve a hirdetőket, hogy gondoskodjanak arról, hogy kontenjeik minél gyorsabban legyenek megjelenítve.
Néhány adat szerint pedig érvük igaz. A Google a és videókkal foglalkozó Teads felmérései szerint azoknak a cégeknek a videós hirdetései, melyek a Google AMP-jét (Accelerated Mobile Pages) használják, jobb teljesítményt érnek el, mint a klasszikus mobilinternetet használók.
Az adatok szerint az AMP-t felhasználó hirdetők átkattintása 200 százalékkal, a videók teljes megtekintettsége 15 százalékkal, a hirdetések teljesítménye pedig 18 százalékkal növekedett.
Ám nem csak betöltés gyorsaságán múlik a teljesjtmény, szögezi le Erich Shih, a Teads global svp of business development pozíciójú szakértője – véleménye szerint fontos, hogy a videó tanítson ésszórakoztasson: „Ha volt már rá példa, hogy türelmetlenül vártál arra, hogy betöltődjön a kedvenc oldalad, csak azért, hogy végül kapj egy idegesítő pop-upot a telefonod képernyőjére, könnyen megértheted, miért is csökken az engagment. Az ilyen fajta élménnyel nem lehet teljes körűen kihasználni a videós hirdetések lehetőségeit.”
Idén a Google és a Facebook egyaránt sokat tettek azért, hogy csökkentsék a hirdetések méretét és a letöltési időt. A Google bevezette az AMP programot, a Facebook pedig kijelentette, hogy segíteni fogja a hirdetőket abban, hogy csökkenjen a letöltési idő, de közben bevezette azt is, hogy ha egy hirdetés túl nagy méretű, egyszerűen ne jelenjen meg azok falán, akiknek gyengébb az internetük.
A Facebook letöltési idő csökkentésével kapcsolatos kezdeményezéséről szóló cikkünket itt olvashatod:
Novemberben a Google 400 olyan contentgyártót vizsgált meg, akik az AMP-t használják. Ekkor az derült ki, hogy ezen oldalak 80 százalékkal nagyobb a forgalma és 85 százalékkal nagyobb az olvasók elkötelezettsége is az átkattintások aránya szerint. Általában az oldalak CPM értéke is magasabb volt a szokásos weboldalakénál.
Forrás: Adweek