A FIFA a legjobb példa arra, hogyan nem szabad viselkedni cégként, márkaként a közösségi médiában.

A FIFA már néhány hete kőkemény támadások alatt áll. Körülbelül három hete a reddit egyik felhasználója például a Nemzetközi Labdarúgó-szövetség egyik fő támogatójának, a Coca-Colának üzent az alábbi képpel:

coca-cola-reddit

A felhasználó a 2022-es katari világbajnokságra utal, azon belül is arra, hogy rabszolgaként dolgoztatják az embereket, hogy időben elkészüljenek a stadionok az országban. A kép rengeteg emberhez jutott el, és elég komoly döfés volt a FIFA szponzorai számára. Az üzenet egyértelmű: a pénzükkel közvetetten az emberi jogok sárba tiprását támogatják. Persze nem ez volt az első alkalom, hogy emiatt kritizálták volna a FIFA-t.

Ha azt mondjuk, hogy a FIFA PR-csapata rosszul dolgozott az elmúlt hónapokban, akkor kijelenthető, hogy az elmúlt napokban siralmasan működtek. Hiszen nemrég a szervezetnek több tisztiviselőjét is őrizetbe vették az Egyesült Államokban, és a hírek alapján a vesztegetés, a pénzmosás csak a legenyhébb vádak közé tartozik.

Habár a PR-nak része lenne ezen krízishelyzetek kezelése, a SocialBakers által közzétett adatok azt mutatják, a labdarúgó-szövetségnél ezt máshogy gondolják. Természetesen a közösség médiában rengeteg reakciót váltottak ki az események, a Twitteren például közel 8000 kérdést intéztek a felhasználók a FIFA hivatalos csatornájához. Kitalálod, ebből mennyire érkezett válasz?

Nullára. Annak ellenére, hogyha megnézzük az oldalt, akkor láthatjuk, hogy nagyon aktívan posztolnak rajta.

fifa-socialbakers

A SocialBakers az elemzésében felhívja a figyelmet arra is, hogy a labdarúgás világ szinten az egyik legnépszerűbb sport. De a botrányoknak köszönhetően vajon hány rajongó fordul majd el a sportágtól? Az pedig szintén nem segít, ha a szurkolókat ilyen magas szinten (is) semmibe nézik, végső soron az is bekövetkezhet, hogy az eddigi fanatikusok annyira kiábrándulnak a fociból, hogy az eddig jegyekre, mezekre költött pénzeik máshol kötnek ki.

És ha a FIFA PR-, illetve közösségi médiáért felelős csapata eddig még nem mondott fel (ezen kívül ugyanis nehéz mire vélni a hallgatást), akkor ezután biztosan nem lesz rájuk szükség.