A Facebook legnagyszerűbb kelléke a marketingesek, hirdetők, kereskedők szempontjából mindig is a közönségük volt. Több, mint 1 milliárd aktív felhasználó – ez a szám azért hordoz jelentőséget. Most pedig egy újabb változást ért meg a Facebook hírfolyam algoritmusa, ami azt jelenti, hogy a márkák még nagyobb mértékben érhetik el őket, mint valaha – összegzi a Mashable.
Mától, amikor egy oldal megjelöl egy másik márkát vagy például egy híresség oldalát a posztjában, az a tartalom kikerül a hírfolyamba majd mindkét oldal követői számára. Ha például, a Mashable posztolna valamit Facebookra, amelyben szerepelne a Google címkéje, a bejegyzés a Mashable és a Google rajongók hírfolyamában is biztosan megjelenne.
Röviden fogalmazva: ez egy egyszerű módot biztosít a márkáknak és hírességeknek közönségük nagymértékű bővítéséhez.
A Mashable konkrét példán is gyakorolt: egy bejegyzésében megjelölte a LEGO márkát, amellyel így néhány LEGO rajongót is elérnek még akkor is, ha azok nem követik a Mashable Facebook oldalát.
Ez a funkció korábban már működőképes volt ismerősök státuszfrissítéseinél. Ha valakit bejelölsz egy fotón például, az ismerősi láthatják azt a hírfolyamukban akkor is, ha Te nem állsz kapcsolatban velük.
A különbség itt az, hogy míg a fotód pár száz másik ember szeme előtt jelenhet meg, addig egy oldalposzt, amelyben például a Google-t is megjelölik, több ezer vagy akár milliónyi további felhasználó számára válik láthatóvá. (A Google oldalát jelenleg több, mint 15 millióan lájkolták.)
A Facebook a bejelentést tartalmazó bejegyzésében úgy fogalmazott, hogy pozitív visszajelzéseket kapott a felhasználókkal történő tesztelést követően. Az algoritmus mostantól számba veszi, mely felhasználók reagálnak a tartalomra, így meghatározva, hogy az releváns-e azon oldal rajongói számára amely címkeként lett megjelölve benne. Az új funkció csakis oldalak között működik, azaz egy egyszerű felhasználó nem fogja tudni bővíteni közönségét azzal, hogy posztoláskor megjelöl egy oldalt is a bejegyzésében.