A Facebook arra bíztatja egy frissítéssel a weboldalak tulajdonosait, hogy tegyék gyorsabban betölthetővé mobilos weboldalukat, mivel így az embere több ideig maradnak rajta a rákattintás után.

Facebook

Szerdától kezdve a Facebook előre, még azelőtt betölti a hirdetéseket, hogy a felhasználó rájuk kattintana. A lépéssel a social media-óriás le akarja csökkenteni a mobil-oldalak letöltési idejént, hogy megakadályozza azt, hogy a felhasználók még azelőtt elhagyák az oldalakat, mielőtt azok betöltődnének. A tervek szerint az új eljárással 20-30 százalékkal csökkentenék le a letöltési folyamatot.

A változtatás nagyban kedvezhet mind a hirdetőknek, mind a felhasználóknak. A social media-platform adatai szerint lassú internetkapcsolattal 8-14 másodperc is szükséges lehet ahhoz, hogy egy átlagos weboldal betöltsön. Mindeközben a felmérések szerint a felhasználók 40 százaléka elhagyja a weboldalt, ha annak betöltése több mint 3 másodpercet vesz igénybe.

A Facebook hamarosan a weboldalak betöltési idejéhez fogja szabni azt, hogy ki látja majd a hirdetéseket, ilyen formán nyomást gyakorolva a hirdetőkre. Az USA-ban a cégek 40 százaléka nem optimalizálta még weboldalát mobiltelefonokra, vagyis nagy közönségről van szó.

A közösségi média óriás egyelőre nem szabta meg, hogy pontosan milyen is lesz a posztok elérése a változtatások után, bár arra tettek célzást, hogy néhány hónapot a változtatások eszközölése előtt a Facebook arra kíván szánni, hogy népszerűsítse a weboldalak mobiltelefonra szabását.

Forrás: Adweek