Eddig a márkák is készpénznek vették, hogy a TikTokon ingyen használhatnak zeneszámokat, mert az biztos valami egyéb háttérmegállapodás része a zeneszerzők és az alkalmazás között. 

Most azonban érthető okokból változott a helyzet, sőt igazából csoda, hogy csak most kezdtek el ezen gondolkozni. Egy dal felhasználása reklámokban külön engedélyköteles, egyrészt jóvá kell hagyni minden dalszerzőnek, másrészt annak is, aki a hangfelvétel tulajdonosa, és ilyenkor megállapodnak a márkával egy felhasználási összegben. Nyilvánvalóan egy nagyobb sláger általában drágább, és az is előfordulhat, hogy egy dalszerző egészen egyszerűen azt mondja, hogy ő nem akarja reklámban hallani a zenéjét, vagy legalábbis nem az adott márka reklámjában. 

A TikTok a jogi problémák kikerülése miatt az üzleti felhasználók rendelkezésére bocsátott egy rakás könyvtárzenét, amit ingyen tudnak használni. Ezek olyan dalok, amik nem slágerek, valószínűleg soha nem is lesznek, és senki sem ismeri őket, viszont nem kell érte fizetni. 

A változás csak a reklámoknak minősülő, és üzleti fiókokat érinti, az egyszerű vagy a Pro felhasználók továbbra is használhatnak világslágereket, hiszen ez teljesen más felhasználást jelent a szerzőket képviselő zeneműkiadóknál. 

Forrás: Social Media Today