Sok kiskereskedő számára küzdelmes az, hogy tartani tudja a versenyt olyan nagy üzletláncokkal, mint a Wal-Mart vagy egyéb online kereskedőkkel, mint az Amazon. A Kmart a kisebbek közé tartozik, amely azonban fordítani látszik az eddigi tendencián egy briliáns platformokat keresztező reklámnak köszönhetően, amely megjelent a weben, a TV-ben és az éterben is – írja a Business2Community.
Hajóztasd a nadrágodat!
Ha még nem láttad a #shipmypants trendet Twitteren, valószínűleg hamarosan fogod. A tag azzal a reklámmal érkezett meg, amelyet a Kmart posztolt és amely azóta több, mint 7,5 millió megtekintést ért el, valamint megszámlálhatatlan mennyiségű cikk, sajtóanyag, kritika és egyéb megjelenés foglalkozott vele. Nézzétek meg itt:
Az egész #shipmypants kampány zseniális. Épp ez az, amit a marketing doktor felírt a Kmart nevű páciensnek, amely már évek óta szenvedett. Ahogyan Samantha Grossman írta a Time hasábjain „a reklám sok csevegést kavart fel a weben és nagyon sokak figyelmét a Kmart nevére irányította”. A Kmart egy olyan márka, amelyről sokan azt gondolták, hogy „elveszítette a relevanciáját az évek során”. Talán a cégnek épp ez a lökés kellett ahhoz, hogy újra relevánssá váljon az USA fogyasztói körében.
Részben azért is olyan lenyűgöző ez a reklám, mert mesterien egyensúlyoz a nem megfelelő és a vicces között (A „ship my pants” kifejezés egy angol nyelvű szójáték ebben az esetben, így ha beszélitek a nyelvet, nem nehéz rájönni a kétértelműségére). Másrészt pedig felkelti a figyelmet – egészen a végéig rá sem jössz, mit is csinál a Kmart –, felajánlja, hogy kiszállítja neked azt a terméket, amit épp nem találsz a boltban, amíg ott vagy.
Vita és humor
A reklám látható a TV-ben, adják a rádióban, megnézheted a YouTube-on és gyakorlatilag bárhol az interneten. Ami részben szolgáltatja az üzemanyagot a virális sikerhez, hogy egyaránt kap elismerő és elítélő szavakat.
Még a Twitter felhasználók is részeseivé váltak a Vine-on az egész #shipmypants mozgalomnak. Sok videó készült, amely a Kmart nevét és márkáját promotálja és jól tudjuk, hogy az ingyen reklám mindig jól jön. Ez egy jó példája annak, hogyan tud egy kis hal a közösségi média és az internet használatával a fecsegés felé emelkedni és valóban hatással lenni a vásárlókra.
A Kmart megoldása?
Nem tudhatjuk, hogy egyetlen virális reklám hatalmas sikert hoz-e a Kmartnak, de ha ez annak jele, mire képes a marketinges csapatuk, valamint feltételezve, hogy ezt a szintet tartani tudják, ez a kezdete lehet egy nagyon sikeres kampánynak.
Ti mit gondoltok a #shipmypants kampányról?