A videójátékok és a testmozgás évtizedekig egymás ellenségei voltak, ám most úgy tűnik, egyesítik erőiket. Az „Atlas” egy olcsó, új, „körbesétálós” virtuális valóság rendszer, amellyel lekövethető a mozgásunk, miközben egy Oculus Rift fejhallgatóval játszunk. A Protagonist célja, hogy a virtuális valóság rendszerét a fejlesztők kezébe helyezze, hogy azok olyan játékokat alkossanak, amelyekhez már nem kell joystick és szabadon lehessen futkosni és lövöldözni. Mármint a játékban – írja a TechCrunch.

atlas-virtual-reality

A Protagonist Atlas rendszere a következőképpen működik. Először keresned kell egy nyitott teret! Ha van egy nagy nappalid, az is megteszi, de talán jobb, ha a garázsba húzódsz be, egy kosárlabda pályára vagy egy raktárba. Ezután le kell fektetni a helyszín érzékelőket. Kinyomtathatod ezeket otthon is, de a Protagonist azt tervezi, hogy saját matricákat dob piacra, amelyek ráragadnak a padlóra és így nem mozdulnak el. Ezután felteszed az Oculus Rift virtuális valóság szemüveget, esetleg egy Razer Hydra fegyvert vagy kardot, valamint az Atlas mellkasra szerelhető iPhone tokot.

atlas-real-space-virtual-reality

Indítsd el az Oculus és az Atlas iPhone alkalmazást és lépj be a jövőbe! Az Atlas rendszere feltérképezi a földre helyezett jelzéseket és a telefonod gyorsulásmérőjét, valamint giroszkópját használva érzékeli, hol tartózkodsz. Kezdd el a játékot: amikor előrehaladsz, a játékban lévő avatarod is így tesz! A földönkívüliek üldözése és a tömlöcök felfedezése a konditerembe járás alternatívájává válhat.