Bár 2017-ben Palmer Luckey, az Ocolus alapítója a facebookos fúzió során azt mondta, sosem lesz olyan, hogy majd reklámok villognak a virtuális világban, most mégis bejelentette a Facebook, hogy pontosan ezt tesztelik.
A Balston nevű, virtuális világban játszódó, és kifejezetten VR eszközökkel élvezhető játékban hamarosan már bele is lehet futni az első reklámokba, és más fejlesztők is jelezték, hogy elkezdik tesztelni a reklámokat. Azt mondja az Oculus, hogy ezzel egy új lehetőséget szeretnének teremteni a fejlesztőknek, hogy növeljék a bevételeiket. Egy olyan önfenntartó platformot szeretnének létrehozni, ami különböző üzleti modelleket támogat, és új közönségréteget vagy tartalomtípusokat vonzhat.
A Facebook azt ígéri, hogy bizonyos reklámtípusok elrejtésére lesz lehetőség, és hogy az adatvédelmi szabályzatuk nem módosul, állításuk szerint annyi változik, hogy ha valaki egy reklámra kattint, az algoritmusok tudják majd, hogy az olyan jellegű tartalmak érdekelhetik.
A hosszú távú terv, hogy a Facebook és az Oculus legyen a virtuális valóság legfontosabb szereplője, igaz azt látni kell, hogy ehhez szükséges eszközök ára és elterjedése még meglehetősen alacsony. Hogy nagyobb legyen, ahhoz több tartalom kellene, lehetőleg olcsóbb árak, és fontos lenne, hogy a Facebook odafigyeljen arra is, hogy amennyiben elárasztják az élményt reklámokkal, az lehetséges, hogy éppen hogy elveszi a kedvet a felhasználóktól.
Forrás: BBC