Ha online üzletelsz, nagy az esély rá, hogy ismersz olyan cégeket, amelyek hasonló vagy akár ugyanolyan termékeket árulnak, mint Te. Hogyan tudnád megkülönböztetni a saját profilodat a konkurenciáétól? Félretéve a weboldal sémáját és a márkaüzeneteket, van még mód arra, hogy a vásárlók a Te termékeidet és szolgáltatásaidat válasszák a többi cégé helyett? Igen, van. Először is, lehelj életet a termékleírásokba! – írja a Practical Ecommerce.
A termékoldalaid fejlesztésével jobb helyezést érsz majd el a keresési találatok között. A Google szemében mindig jobb az egyedi tartalom, és ha kreatív termékleírásaid és képeid vannak, az növeli az esélyeidet arra, hogy más weboldalak is hivatkozzanak rád.
Továbbá, a fogyasztók sok kutatást végeznek, amikor online vásárolnak. Megvan, hogy tipikusan mely oldalakat látogatják meg, ahol összehasonlítják a termékeket, az árakat és az értékeléseket. Ha a termékoldalaid nem egyediek, könnyen elveszhetsz az általános oldalak tengerében.
Ne engedd, hogy ez veled is megtörténjen! Optimalizáld a termékoldalaidat az elköteleződés és a konverzió fényében azzal, hogy egyedi és professzionális szövegeket írsz. Itt van öt ötlet, amelyek segítenek jobb termékleírásokat adni:
1. Ismerd a célcsoportot!
Mielőtt akár egyetlen sort is gépelnél, előbb tudnod kell, ki a célközönség. Ki a megcélzott vevő? Melyik korosztályba esik? Milyen nyelvet használ?
Találd meg a válaszokat ezekre a kérdésekre és tartsd észben mindet, amikor a termékleírásokat készíted! Például, ha az adatok azt mondják, hogy használj informális, lazább nyelvezetet, akkor tégy így! Középkorú hivatásosokat célzol meg? Akkor talán egy intelligensebb, hitelesebb hangot kell megütnöd a szövegedben.
Akárhogyan is legyen, a termékleírásaid csak egy típusú közönségnek íródjanak. Próbáld meg elkerülni, hogy olyan tartalmat állíts elő, amitől azt reméled, hogy mindenkit megszólít egyszerre! Így születnek a nyájas és általános leírások.
2. Írj egyedi szöveget!
Figyelj oda jól minden egyes termékleírásra az oldaladon! Ne csak azt a szöveget tedd közé, amit a gyártó küldött! És természetesen ne másold mások írását sem! Emlékezz rá, hogy a Google bünteti a duplikált tartalmakat! Ezért, ha csak egyszerűen azt használod fel, ami már szerepel más oldalakon, nem csak a vevőidet csapod be, de elrontod az esélyedet arra, hogy magasabban landolj a keresési találatok között.
3. Hangsúlyozd ki az előnyöket!
Míg elfogadható, hogy felsorolod a terméked tulajdonságait, érdemes kiemelni az előnyeit is a vásárlónak. Ez egy csábító trükk, mert a vevők is ötletet kapnak ahhoz, hogyan tudnák felhasználni a terméket és miként teheti az jobbá az életüket.
Például azok a cégek, amelyek az Ibuprofen nevű gyógyszert árulják, nem azt a tényt emelik ki, hogy a termékük izobutilfenilt és propionsavat tartalmaz. Helyette azt mondják, hogy a gyógyszerrel kezelhetőek a fej- és fogfájások, migrének és más fájdalmak.
4. Ösztönözd a vevőket arra, hogy értékeljék a termékeidet!
Ha őszinte termékértékelések vannak az oldaladon, az hitelesebbé tesz – a vásárlók és a keresőmotorok szemében is.
Az ügyfél szemszögéből nézve az értékelések és visszajelzések segítenek döntést hozni és meghatározni, hogy a termék jó-e vagy sem. Ráadásul a visszacsatolások olvasása miatt tovább maradnak az oldaladon és megadod nekik a lehetőséget, hogy körülnézzenek és böngésszenek a termékeid között.
5. Használj gyönyörű képeket!
A termékleírások nem csak a szövegről szólnak. A képek is nagy szerepet játszanak a vásárlók visszatérésében. Ha lehet, ne a gyártó által küldött fotókat használd! A célod itt az, hogy kiemelkedj és ne pedig beleolvadj a többi bolt halmazába!
Készíts termékfotókat egyedi, de nem zavaró beállításokban! A termék elérhető több színben is? Fotózd le az összes variációt! Különböző szögekből fényképezd le az egyes termékeket és add meg a zoom lehetőségét is a felhasználóknak!