Ez az 1 milliárd egyedi felhasználó a Föld lakosságának körülbelül 15 százaléka. A YouTube tehát a világ majdnem minden második internetezőjét eléri. Másképp mondva: havi látogatottsága alapján a bolygónk harmadik legnagyobb országa is lehetne, Kína és India után – írja a TheNextWeb és a VentureBeat.
Amikor a Google 2006-ban 1,65 milliárd dollárért megvásárolta a YouTube-ot, sokan kritizálták, hogy túl sokat fizetett az oldalért. Mostanra viszont kiderült, hogy jó döntést hozott, hiszen az internet legnépszerűbb videómegosztó oldalává nőtte ki magát.
Lássuk milyen további eredményeket ért el a Google-YouTube csapat a közelmúltban:
Előző év végén a Google még első 1 milliárdos nézettséget elérő YouTube videóját ünnepelte, ami nem más volt, mint a Gangnam Style. Az eredmény és maga a tánc is gyakorlatilag a semmiből érkezett, hiszen sokáig azt hitték Justin Bieber állít majd rekordot az oldalon.
Idén is elkönyvelhetett már néhány szép eredményt a YouTube. Például útnak indított egy új csatornát, ahol Simon Cowell irányításával keresik majd a tehetségeket, Ridley Scott rendező pedig nemrégiben jóváhagyta, hogy a „Machinima” nevű csatornának 12 rövidfilm készüljön el. A Google továbbá azt is bejelentette, hogy a 100 legnagyobb amerikai reklámügynökség fog kampányokat indítani a YouTube-on.
A Google az utóbbi időben már terjeszkedik a Közel-Keleten is, nemrégiben kiterjesztette partnerségi programját Egyiptommal, Szaúd-Arábiával és az Egyesült Arab Emirátusokkal. Ázsia lesz még kulcsfontosságú a cég hosszú távú terveiben, hiszen egyelőre a YouTube szolgáltatása blokkolva van Kínában.
A cég egyértelműen hisz a szolgáltatás sikerében, hiszen a YouTube kereséseket már hozzáadta a Google Trends adatokhoz is. Így például 2008-ig visszamenőleg megnézhetjük, milyen népszerűek voltak az évek során bizonyos típusú videók.
Ráadásul nagyjából egy éve megkezdődött a Google+ és a YouTube integrációja is, hogy utóbbi masszív felhasználótömegét a keresőóriás hivatalos közösségi oldalára is elvigyék. A Google+ számos olyan videó-orientált funkciót nyújt, mint például a hangout, amelyeknek köszönhetően a YouTube-on fontosnak számító tartalomgyártók is mélyebbre áshatják magukat a közösségi oldal köreibe.
A YouTube nincs egyedül a milliárdosok klubjában: előtte nem sokkal érkezett a Facebook is, 2012 októberében. Akkor ért el először havi 1 milliárd aktív felhasználót a közösségi oldal. Ez az érték idén január végére már elérte az 1,06 millárdot, amelyből 680 millióan legalább havonta egyszer mobilról látogatják a Facebookot.