Az Apple alkalmazástárában megtalálható 617,436 applikáció 60 százalékát sosem frissítették és kevesebb, mint 10 értékeléssel rendelkeznek. A Google Play 484,271 alkalmazásának 41 százaléka evez ugyanebben a hajóban és egy megdöbbentő 69 százaléka a Windows Phone alkalmazásoknak vár magányosan a hívásra, amely soha nem fog megérkezni. Így érnek véget a fejlesztők álmai – írja a VentureBeat.com.
A mobiltesztekkel foglalkozó szolgáltatás, a StarDust egy új tanulmányt adott ki, amelyben alkalmazásokat, az azokat publikáló cégeket, az új applikációk arányát, pénzügyi információkat és egyéb adatokat tesznek közzé a három legnagyobb globális alkalmazástárról: ezek az iOS, a Windows Phone és a Google Play.
Az összes applikáció felét soha nem fogják frissíteni, ami nyilvánvaló jele annak, hogy nem tudták elérni a remélt felhasználói szintet – vagy a remélt megtérülést, amit a befektetés fejében vártak. Ráadásul a legtöbb két héten belül kapja meg a legtöbb visszajelzést és feltehetőleg éri el a letöltést is. Az átlagos iOS alkalmazás az értékelések 80 százalékát a megjelenését követő 18 napban kapja, és ez még gyorsabb lefolyású az Android és a Windows Phone esetében: 16, illetve 13 nap.
Ami azt illeti, a Google Play alkalmazások 68 százalékát 5000-nél kevesebbszer töltik le – ez halálos ítélet azoknak, akik bevételt is remélnek.
Ezek a megdöbbentő számok azonban nem riasztották el a fejlesztőket. Átlagosan 2731 új applikációt tesznek nyilvánossá minden egyes nap.
Ezek 47 százalékát Androidra, 41 százalékét iOS-re fejlesztik és 12 százalékát Windows Phone-on indítják el. Míg több alkalmazást készítenek Androidra, többen csatlakoznak az Apple fejlesztői programjához és publikálnak így naponta újabbakat. 90 új fejlesztő publikál alkalmazást iOS-re naponta, szemben a 75-tel, akik a Google Playre szavaznak.
Érdekes azonban, hogy a fejlesztők gyakrabban frissítenek Androidon: míg naponta 806 iOS applikációt frissítenek, 2341 Androidosat.
„Ez magyarázható az Android fejlesztők azon megszokott gyakorlatával, miszerint azért frissítik az alkalmazásaikat, hogy azok jobb helyet foglaljanak el a rangsorban” – mondta a StarDust egy nyilatkozatban. „Valamint betudható a platform töredezettségének is, amely több karbantartást és rendszeres javításokat igényel.”
A másik tényező szinte egészen biztosan az, hogy az Apple-nél a frissítési körökre az alkalmazások legalább 10 verziójánál átlagosan legalább két hónapot kell várni, míg csak másfelet az Androidon. A Windows Phone a leggyorsabb „frissítő” a maga egy hónapjával.
Miközben még mindig az Apple alkalmazástára tesz szert a legtöbb bevételre, ahol az applikációk több mint feléért fizetnek, összehasonlítva az Android 32 százalékával, a Google Play így is kétszer olyan gyorsan növeli a bevételeit.